From a huge apartment to a cute pink little house - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu From a huge apartment to a cute pink little house - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

From a huge apartment to a cute pink little house

Door: Karin van den Tillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

30 September 2012 | Spanje, Valencia

Hoooii! Ik heb alweer eventjes niets geschreven en ik moet zeggen dat ik het al weer een beetje vergeten ben haha. Ik was gebleven bij vorige week woensdag, en eigenlijk heb ik na stage niet heel veel bijzonders gedaan. Ook donderdag geloof ik niet. Vrijdag heb ik stage gehad tot 14 uur, daarna is Sophie naar mij gekomen. We hebben toen gezocht naar appartementen via internet. Op een aantal adressen hebben we toen gereageerd. Rond een uur of 16 zijn we naar de omgeving rond de universiteiten gegaan. Via internet hadden we ons aangemeld voor twee Erasmus verenigingen, we zijn toen allebei die pasjes op gaan halen waarmee we gratis toegang hebben op feesten, in barretjes en ook krijg je korting op drankjes. We zijn die middag nog bij een appartement gaan kijken maar voor dat appartement zijn we niet gegaan. Het was een heel smal appartement, wel met 4 slaapkamers, waarvoor we dan 500 zouden betalen per maand. We waren in gesprek (in het Spaans haha) met de jongen die onze pasjes aan het maken was. En opeens kwamen we bij appartementen, dat wij nog op zoek waren Sophie en ik, en hij had dan toevallig een vriend die een appartement kwijt wilde. Rond half 8 's avonds waren we weer thuis. Toen ben ik gaan skypen, eten, douchen en me gaan klaar maken om op stap te gaan. We zijn gezellig gaan gaystappen die avond met een groepje haha. We zijn eerst gaan indrinken bij Swen en Freek thuis met een groep, daarna zijn we opgesplitst in twee groepen. We waren dus naar el Deseo gegaan en dat is een homo club. Nou ik was er nog nooit geweest en het zou zo zijn dat het een mooie club was dus wij waren daar naartoe gegaan met 5 meiden en met Swen. Nou, laat ik zeggen, dit was niet mijn ding haha. Het was een gezellige avond maar ik zou er niet snel nog een keer naartoe gaan. 
Zaterdag ben ik met Nienke, Cheyenne en Sophie naar het bioparc gegaan, een heel groot  dierenpark. Was echt heel erg mooi. Ik heb voor het eerst krokodillen, een nijlpaard en slangen van héél dichtbij gezien! Daarna zijn we naar Bar el Holandes Errante gegaan, een Nederlandse bar die heel dicht bij de haven en het strand zit. Swen werkt daar en hij had ons opgebeld of we niet even langskwamen want er was helemaal niks te doen. Bitterballen, kroketten, frikadellen en kaassouflés hoef ik hier dus niet te missen want dat is er dus allemaal in die bar! Zondag zijn we met een groep naar het strand gegaan, Nienke, Cheyenne, Marije, Joep, Adriaan en Sophie. Daarna zijn we wat gaan eten en drinken bij de Nederlandse bar en hebben we Yathzee gespeeld. Sophie is daarna nog even meegegaan om nog voor appartementen te kijken via internet en via e-mails. Daarna heb ik even series gekeken en ben ik gaan slapen. 
Maandag ben ik na stage boodschappen gaan doen, nog een beetje opgeruimd, gegeten enzo. En om half 8 hadden Sophie en ik een afspraak staan voor het bekijken van een appartement. En uiteindelijk is dat hem geworden. Het is een heel schattig klein huisje, heel erg dicht bij zee. Een beetje een vakantiehuisje gevoel krijg ik er bij. Maar wel super leuk! Sophie en ik hebben ieder twee bedden, daarnaast hebben we een slaapbank voor 2 personen en dan staat er in de kast ook nog een bedje dat je uit kan klappen. Visite is altijd welkom dus :)! Voor deze maand hoeven we nog geen huur te betalen omdat er nog veel moest gebeuren eigenlijk. Ze wilden er een nieuwe douche in zetten, hij is groter gemaakt en ook zit er nu een douchewand in, in plaats van een douchegordijn. Daarnaast hebben ze een gat zitten boren in de grond want dat moest gevuld worden ofzo!? De kraan zit los, ik had nog geen lampenkap op de lamp zitten die op m'n kamer hangt. Sophie's lamp doet het nog helemaal niet. De trap bestaat uit tegeltjes en een paar tegels waren kapot dus die moesten vervangen worden.. Ja dat was het denk ik wel. Maar voor deze overlast hoefden we dus niet te betalen. Dinsdag avond zijn Sophie en ik al over verhuist, want we konden er eigenlijk gelijk al in. Wel zou er dan op zaterdag en zondag gewerkt worden aan de douche en heel de rest, maar dit is inmiddels al gedaan. Woensdag en donderdag stonden die twee Spaanse mannen al op de stoep en bijna alles is nu al gedaan. De kraan beneden zit nog los en de lamp op Sophie der kamer hebben ze nog niet gemaakt. Wel zitten we nu in de stof want ze hebben heel veel geboord en geplamuurd enzo. Alles is wit van de stof. Er zou in de avond  een schoonmaakster langs komen en zij zou dan gaan dweilen en dergelijke alleen hebben we der tot nu toe nog niet gezien. Al mijn spullen zijn trouwens al over verhuisd dat heb ik dinsdag en woensdag gedaan. Het andere appartement staat dus al helemaal leeg. Die sleutel moet ik aanstaande maandag weer in gaan leveren. Maar het gaat eigenlijk verder goed met me. Ik ben dus net ingetrokken in het nieuwe huis en alles staat in kasten en dergelijke. Alleen moet er vooral beneden een keer flink worden schoongemaakt vanwege dat stof. O en je raadt het trouwens nooit, de eerste avond hier in het huis, we hadden gekookt voor 4 personen, Swen en Nienke waren er ook. We hadden ravioli gemaakt onder andere en we hadden dus kokend water. Ik was bezig met drinken pakken dus ik stond bij de keuken, en Sophie goot de pan met kokend heet water op een gegeven moment door de gootsteen. Nou en er kwam een kakkerlak uit!! Niet normaal! Ik schrok me kapot en Sophie ook. En daar schrok de rest weer van haha. Dat beest kruipt super snel! Gelukkig ging ie gelijk naar buiten want je mag een kakkerlak dus niet kapot maken, dan gaat ie eitjes leggen. En het schijnt dat dat enorm stinkt en vies is. Dit huis heeft minimaal twee maanden helemaal leeg gestaan, vandaar dat dat beest dus in de gootsteen zat want daar kwam ie uit. En ik was er gewoon al bang voor want toen we naar het huisje gingen kijken op maandag lagen er 3 dode kakkerlakken bij elkaar geveegd tegen de rand van de muur. 
Het is nu inmiddels zaterdag nu ik dit aan het schrijven ben. Deze week heb ik naast het verhuizen, het nieuwe huisje een beetje aan kant maken, alles schoon maken en houden, wassen en filmpjes kijken met Soof onder het eten, niet zo heel erg veel gedaan eigenlijk. Niet meer op stap geweest. Donderdag was ik veel te moe, moest ook een keer van 9 tot 17 werken haha! Dus heb gewoon lekker tijdschriften gelezen in bed. Donderdag en vrijdag is het ook slecht weer geweest in Valencia. Dus zin om 's avonds het huis uit te gaan, de kou en de regen in, had ik niet echt. Vrijdag stonden tegen de avond alle straten blank door het slecht weer. Het heeft zelfs even geonweerd en gebliksemd. We zijn er deze avond achter gekomen dat het huis niet waterdicht is. Op een gegeven moment kwam het water binnen, zowel voor als bij de achterdeur. Dat komt doordat er van die kieren onder de deur zitten. En ook bij het raam kwam het naar binnen. Ook niet heel gek dus dat die kakkerlakken binnen kunnen komen want die hebben maar een super kleine ruimte nodig. Ze zijn heel groot die beesten maar wel erg plat. Vrijdag middag heb ik Cucal spray gehaald en doosjes Cucal. De doosjes kun je neerzetten op verschillende plekken en dit moet een beetje tegenhouden dat ze naar binnen komen. En als je er een binnen ziet kun je met die spray 2 seconden lang op ze spuiten van heel dichtbij en dan gaat die kakkerlak al kapot. Sinds dat we hier wonen trouwens.. Hebben we, heb ik, er al 8 gezien! Een paar zijn dood gegaan aan de spray die ik had gespoten bij de gleuf onder de deur. Ze zijn er dus onderdoor gekropen en een paar centimeter daarna, helaas wel in huis, lagen ze dood op hun rug. 2 zijn er uit de gootsteen omhoog gekomen toen er kokend water doorheen ging. Ook eng hoor! Daar schrik je echt van want je hangt er met je handen boven terwijl je staat af te gieten.
Zaterdag heb ik Sophie en Nienke naar het vliegveld gebracht rond 11 uur. Daarna ben ik doorgereden naar m'n oude appartement, de sleutel heb ik daar nog van tot en met maandag. Ik heb daar lekker een bad en een douche genomen en heb gebruik gemaakt van het internet want dat mis ik hier dus nog. Er zit wel een onbeveiligd netwerk hier in de buurt waar we op kunnen maar dat werkt ook bijna niet. Thuis heb ik wat te eten gemaakt, opgeruimd en nog een beetje gelezen. Strakjes nog wat eten maken en dan zit de zaterdag er al weer bijna op.. Morgen ben ik van plan om aan mijn eerste tussenverslag te gaan werken voor school want ook dat moet binnenkort weer ingeleverd worden, en ik kan het maar vast gemaakt hebben. Ofja, ik ga er morgen in ieder geval een begin aan maken haha. 
M'n verhaal is weer best lang zie ik dus ik hou er weer mee op. Volgende week donderdag ben ik in Nederland tot en met 9 oktober! Een lang weekendje! Eigenlijk wilde ik dit reisverslag gisteren al plaatsen maar dit ging niet doordat ik geen internet aan kon. Dus dan nu maar!
Ik ga snel weer iets schrijven! Tot het volgende reisverslag! Liefs uit Valencia. Ciao ciao x

  • 30 September 2012 - 19:13

    Papa:

    Hoi Karin,
    Ondanks een paar kakkerrlakken ziet het huisje er toch heel leuk uit, en kan ik me voorstellen dat je er een vakantiegevoel bij krijgt, en zeker omdat het ook nog eens vlak bij het strand ligt. Maar de werkelijheid is dat je natuurlijk wel moet werken daar en dat is toch wel weer iets anders dan leren op school. Fijn dat je al kennis hebt gemaakt met een aantal mensen, want eerlijk gezegd dacht ik dat je dit wel tegen zou vallen nu je helemaal in een vreemde stad zonder een groep studenten (sofie uitgezoonderd) een compleet vreemd bedrijf en vreemde mensen waar je mee moet werken. Maar zo te horen komt dat allemaal wel goed. Ik hoop dat je snel iets met internet kunt regelen want dat is toch wel lastig als je dat niet hebt.
    Tot volgende week als je een paar dagen naar huis komt.
    Groetjes xxx Paps

  • 30 September 2012 - 21:12

    Linda:

    lekker kort verhaal, maar dat jij zoveel te vertellen hebt betekend ik ook, dus we hebben wat in te halen! maar het is toch helemaal niet vies als die gezellige kakkerlak vrienden in jullie huisje rondwaggelen? ik wist eigenlijk helemaal niet dat ze dan eitjes gingen leggen en gingen stinken als je die kapot ging maken.. wel echt vies van die grote, bah. gelukkig hebben wij die hier in Nederland niet in een huis rond lopen.
    ik zie het trouwens wel voor me, jij en Sophie twee gillende keukenmeiden met spray en snel rennende kakkerlakken, hihi. jeeej, donderdag kom je weer eventjes thuis ^^ deze weken lijken toch al best snel gegaan te zijn, hopelijk is dat voor de komende maanden ook zo! tot snel xx

  • 30 September 2012 - 22:24

    Trudy:

    Hoi Karin,
    Zo te lezen ben je daar al goed gewend in Valencia. Leuk hoor dat je in een apartement woont samen met Sophie.En dan ook nog lekker vlak aan zee. Hopelijk blijft het weer daar nog een tijdje goed (hoewel het er de laatste dagen slecht geweest is, zagen we hier op het nieuws) Veel wind en water is niet goed voor jullie tochtende ramen en deuren!!
    En vind je je stageplaats leuk? En leerzaam, want daar kom je toch voor. En is de begeleiding ook goed?
    Fijn dat je een aantal dagen naar Nederland terugkomt, Karin, ik wens je dan een fijne tijd.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes,
    Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 31884

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: