Stage in Valencia, nog 6 weken.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Stage in Valencia, nog 6 weken.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Stage in Valencia, nog 6 weken..

Door: Karin van den Tillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

11 December 2012 | Spanje, Valencia

Alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Dus bij deze, een lekker lang reisverslag voor jullie. Twee weken terug op donderdag heb ik eerst stage gelopen tot 15 uur, en 's avonds ben ik met Sophie en Cheyenne naar Nienke thuis gegaan. Een gezellig avondje gehad, hele lekkere tapas gegeten met sangria. Verse kipnuggets, salade, patatas bravas, kroketjes met kabeljauw, gamba's! Daarna zijn we naar de salsa les gegaan. We hadden verwacht dat er een grote opkomst zou zijn, maar we waren maar met 6 vrouwen en 7 mannen. Dit was ook de bedoeling geweest van degene die het georganiseerd hadden, maar we vonden het maar raar op het begin. Het was georganiseerd vanuit de school waar Spaanse cursussen worden aangeboden. En de eigenaar is denk ik in de 30, bijna 40 misschien, dat was ook een beetje een ongemakkelijk idee van te voren want hij kwam daar dus aan met 5 vrienden van hem, kerels van ongeveer diezelfde leeftijd haha. Er moest dus met partner gedanst worden, maar voordat we daar aan begonnen kregen we eerst les in de basis passen van salsa. Omdat de vrouwen in de minderheid waren wisselden de mannen telkens van plek na een tijdje. Vond het wel een hele leuke les, en vermoeiend ook. Ruim anderhalf uur hebben we salsa gedanst.

Vrijdag had ik weer stage, daarna heb ik eventjes een siësta gehouden thuis. 's Avonds zijn we met 2 auto's naar Ribarroja gereden. Swen was Nienke en Joep op komen halen en ik ben met Alexander, zijn zus en haar vriend, en met Sophie daarheen gereden. Ongeveer een half uurtje is het rijden, een plaatse net buiten de stad, en Armando woont daar dan. Hij wilde heel graag dat we een keer kwamen eten en dan zou hij paella voor ons klaarmaken. Ik heb een aantal keer paella op intussen, maar de paella die hij maakte was de enige die ik lekker vond! Heel erg leuk om te zien hoe je paella klaarmaakt. Best lastig en het duurt ook erg lang. We hebben het wel heel gezellig gehad met z'n allen. Rond half 2 zijn we weer richting Valencia gereden.

Zaterdag was het zo'n lekker weer dat ik naar een winkelcentrum hier in de buurt ben gaan lopen en fietsen. Op zoek naar een jurkje voor kerst of oud en nieuw alvast, maar niets gevonden. Het was 24 november toen en de zon scheen heerlijk, het was boven de 20 graden en ik kon buiten lopen in een dun vestje zonder het koud te hebben. Echt heerlijk! In de avond ben ik met Sophie, Joep, Alex en Cheyenne naar het appartement van Tim, Freek en Stefano gegaan, en daar waren nog een heel aantal meer mensen. Een heleboel visite was er dat weekend. Nou op een gegeven moment hebben we allemaal een taxi gepakt naar Super Club, maar uiteindelijk kwamen we de club niet meer in.

Zondag ben ik op m'n gemakje wakker geworden en heb ik ontbeten. Tegen 5 uur 's avonds ben ik met Sophie naar de bar gegaan, waar ook Alex met zijn visite was, Nienke met 4 vriendinnen van der en Joep. Daar nog lekker een bord frietjes op met een kaassoufflé. Daarna ben ik met Sophie en Joep naar Joep's appartement gegaan en daar hebben we 2 films gekeken, Thirteen en Hitman geloof ik. Bij het Chinese winkeltje allemaal lekker eten gehaald. Chips, koekjes, kinder bueno, noodles, negerzoenen. Allemaal voor onder de film haha.

Maandag ben ik na stage rond een uur of 4 naar Ribarroja gereden samen met Sophie. Armando heeft een eigen bedrijf, waar hij vooral auto's schoonmaakt eigenlijk, maar hij heeft ook onderdelen voor de auto. Hij heeft mijn ruitenwissers vervangen, want 2 van de 3 waren er kapot, en ook nog 1 koplamp. We zijn twee keer lekker wat gaan drinken ergens daar en verder vooral in de garage gezeten en gewacht totdat mijn auto klaar was haha. Op z'n Spaans duurt dat allemaal lang natuurlijk. 2 uur lang hebben we daar gezeten zonder iets te doen denk ik, Sophie Swen en ik, behalve wat kletsen dan. Maar Armando heeft ook nog ergens naartoe moeten rijden voor me omdat ze de soort lamp die ik nodig had niet hadden. Naja, alles gaat sowieso op het gemakje maar ach.. haha. Eenmaal thuis zijn Sophie en ik gaan koken en daarna ben ik geloof ik gelijk naar bed gegaan.

Dinsdag, woensdag en donderdag na stage heb ik niet veel bijzonders gedaan. Na het werk gewoon een filmpje gekeken ofzo, boodschappen doen, in bed liggen omdat het koud is of voor de kachel zitten, naar de bar geweest, afleveringen van goede tijden slechte tijden terug gekeken. Wat trouwens wel even leuk is om te vertellen, op maandag die week kreeg Regina een mailtje binnen van het bedrijf Gaisrucker, een bedrijf in Denemarken, en die had een order geplaatst, een hele grote gelijk ook! Goed gedaan zegt ze, gefeliciteerd je hebt je eerste klant binnengehaald! Wel heel leuk natuurlijk dat er ook iets van terecht komt van het werk dat je doet. Natuurlijk gaat er wel een tijdje overheen voordat het er op aan komt dat er een order wordt geplaatst, ik denk dat ik 2 maanden geleden voor het eerst contact had gehad met dat bedrijf.

Vrijdagochtend ben ik gebeld door mijn stagebegeleidster in Nederland. Een tijdje terug had ik mijn tweede tussenrapport ingeleverd en daar kreeg ik dan nu feedback op van der. Ik heb gelukkig goede feedback gehad, ze vond dat mijn Spaans qua schrijven erg vooruit was gegaan, ze kon zien dat ik er veel van leer. Verder heeft ze me op nog wat grammatica puntjes gewezen, om me te helpen en zodat ik er dan nog meer van zou leren. Op die punten moet ik dan mijn eigen rapport nog een keer nakijken en dan is het prima. In de avond zijn we met z'n allen naar de chupitos bar gegaan, letterlijk vertaald de shotjes bar. Eigenlijk zouden we rond half 2 richting de club gaan maar we zijn daar blijven hangen de hele avond. Een hele leuke bar, waar je alleen maar shotjes kon krijgen, geen een ander drankje te koop. Er waren een paar 100 verschillende en ook hele aparte, chuppa chupps bijvoorbeeld, we hebben er eentje gehad met een marshmallow haha.

Zaterdagavond zijn Joep, Alex, Nienke, Cheyenne en Sophie en ik bij ons thuis gaan zitten voordat we uit gingen. Wij hadden een keer een girls night out, dus zonder de mannen in de groep op stap. Naar Las Animas zijn we geweest. Voordat we uitgingen trouwens wilde ik nog even geld pinnen, maar bij de op een na laatste stap werd mijn pas ingeslikt door dat apparaat. Hij wilde mijn pas er uit gooien maar hij bleef hangen achter die gleuf. Probeerde nog met een andere pas mijn bankpas omhoog te wippen zodat ie er uit kon worden geduwd, maar ook dat hielp niet. Pas kwijt dus. Komt schijnbaar veel vaker voor hier want op maandag ben ik langs geweest bij diezelfde bank en die medewerker pakte een aantal pasjes uit een laatje, een stuk of 6/7 haha, en daar zat ook die van mij tussen.

Zondag hebben we lekker ontbeten met z'n vieren. In de avond ben ik weer naar Joep, Cheyenne, Alex en Sophie gegaan. Vanuit daar zijn we naar Vivir Sin Dormir gegaan, een restaurantje en e kunt er ook poulen, darten enzo. Nienke, Tim, Freek, Adriaan, Stefano en Rob zagen we daar. We zijn uit eten gegaan met zijn allen omdat het Joep's laatste avondje zou zijn, maar hij heeft de vlucht op de volgende dag niet genomen en op het moment dat ik dit schrijf is ie er nog steeds haha, hij wil gewoon nog niet weg.

Maandag ben ik 's middags de stad ingegaan om nieuwe schoenen te zoeken. Ik weet al welke ik wil maar nu nog zien te vinden in de goede maat, en dat was die dag niet gelukt. Ik heb wel internet gekocht, zodat ik via een usb internet heb op mijn laptop. Verder zijn we nog gaan lunchen in de middag bij Montaditos, Joep, Cheyenne, Sophie en ik, super leuk je kunt allemaal kleine broodjes bestellen voor een euro per stuk ongeveer.

Dinsdag na stage ben ik aan mijn derde tussenrapport voor school begonnen. Verder 's avonds nog naar de bar gegaan.

Woensdag ben ik na stage gaan eten thuis, verder rond 6 uur naar de kapper gegaan. Super spannend haha. Ik moest uitleggen in het Spaans wat ik met mijn haar wil natuurlijk, en pony's zie ik hier bijna niet, bijna al de Spaanse meisjes hebben super lang haar maar hebben er niks speciaals mee verder, en ook geen pony. De vrouw die me knipte had een rechte pony, maar dan zo eentje die tot halverwege je voorhoofd komt. Maar gelukkig is het goed gekomen, over een paar dagen valt het allemaal weer zoals ik wil haha. Ze heeft aan de rechterkant mijn pony iets te kort geknipt en dat stukje kan er af en toe heel raar bij zitten hahaha. Tegen 8 uur die avond ben ik naar Cheyenne en Alex gegaan. Vanuit daar zijn we naar Nienke's appartement gegaan, Sophie was daar dan al. We zijn weer gaan eten bij Cafe Feng, waar we twee weken daarvoor ook tapas hadden gegeten. Na het eten hebben we weer een taxi naar huis gepakt, want intussen was het alweer half 12.

En de volgende dag, op 6 december, dat is een feestdag hier dus iedereen is vrij, zijn Cheyenne, Sophie, Alex, Joep en ik naar Xàtiva gegaan. 50 minuten van Valencia vandaan met de auto. Daar hebben we een dagje lekker kunnen sightsee'en. Het was lekker weer, veel zon gezien en het was 16 graden. Toen we thuis waren was ik kapot haha. Ik heb een filmpje gekeken in bed en ben al vrij vroeg in slaap gevallen.
Vrijdag heb ik uitgeslapen want ook dit was een vrije dag voor mij. ’s Middags ben ik met Cheyenne en Swen de stad ingegaan. Ik heb hele mooie nieuwe schoenen gekocht, gelijk die avond ook eventjes ingelopen. Hele mooie hakken! Met een rode zool, dus dat zie je ook een beetje zitten aan de binnenkant van de hak. Ook handschoenen heb ik nog gekocht in de stad, en verder een hamburger haha, de eerste keer dat ik iets bij de McDonalds heb gegeten in Valencia. Rond een uur of 8 in de avond zijn we naar huis gegaan, gegeten, omgekleed en toen naar Freek, Tim en Stefano’s appartement gegaan. Het was de laatste avond van Stefano dus daar gingen we dan naartoe om afscheid te nemen van ‘m. Vanuit daar zijn we gaan stappen met z’n allen. We zijn naar Noise gegaan, een club die nog maar net bestaat.

Zaterdag ben ik met Sophie en Alex naar Cheyenne en Joep gegaan. Daar hebben we de hele dag zo ongeveer op de bank gezeten, tv gekeken, the Big Bang theory enzo haha. Toen ben ik met Cheyenne nog even naar de bar gegaan en daarna boodschappen gaan doen. Later zijn we met z’n alle naar de kermis gegaan, ook Swen is meegegaan want de bar ging dicht om 22 uur. Hier heel dichtbij, bij de haven, is een kermis. Er was niet zo heel veel te beleven, vooral veel van die kraampjes waar je een knuffel kan winnen. Heb hele lekker churros op met chocolade! We hebben een rondje kermis gedaan, we hebben daar gegeten en zijn toen weer naar huis gegaan.

Zondag heb ik met Sophie het huis een beetje aan kant gemaakt. Verder ben ik naar de bar geweest met Sophie, Nienke was er met Sophie een vriendin van der, Alex, Joep en Cheyenne. Tot een uur of 8 hebben we ons daar vermaakt en daarna zijn Nienke en haar vriendin, Cheyenne, Swen en Armando gaan eten in de stad. Bij La vita é Bella hebben we lekker pasta en pizza op.

Maandag had ik weer stage, en daarna ben ik met Sophie en Cheyenne tot half 8 de stad in geweest. Thuis een filmpje gekeken met Sophie, What to expect when you’re expecting.

Ik kijk er inmiddels écht heel erg naar uit om weer naar huis te gaan met kerst. 20 december ben ik weer in Nederland, heel fijn! Vooral vorige week maandag had ik er echt moeite mee, een beetje een moeilijke ochtend was het. Maar dat hoort er bij, soms heb je wat mindere dagen.

Tot het volgende reisverslag en tot snel in Nederland! Besosss x

  • 11 December 2012 - 13:07

    Linda:

    Kariiiiiiiiiiiinnnn!

    hoi

    waarom heb je geen foto gemaakt van je chocolade churros haha? wel jammer dat ze die hier in Nederland waarschijnlijk niet hebben. ik zie het nog wel gebeuren als je in januari naar huis komt dat jij en mama daar ook nog wel eventjes wat langer willen blijven hihi. en aangezien het beter gaat, kan je mama bijles spaans geven hoe ze koffie moet bestellen als ze daar langs komt. dan krijgt ze niet een koffie cappuccino en water zoals in Frankrijk. ik heb er heel erg veel zin in als je naar huis komt! ^^

    bisous x

  • 11 December 2012 - 13:18

    Trudy:

    Hoi Karin,
    Leuk om weer een verhaal te lezen uit je avonturenboek.
    Fijn dat je stage goed gaat. En een bekroning natuurlijk dat je een nieuwe klant hebt binnenghaald.
    Regina wil je niet voor niks daar nog een tijdje houden!!!
    Maar gelukkig mag je binnenkort weer even naar huis voor een vakantie en daarna duurt het nog maar even en jullie Mam komt je weer ophalen.
    Karin, het ga je goed, en succes verder met je stage en je Spaans,
    groetjes,
    Trudy

  • 11 December 2012 - 20:37

    Paps:

    Hoi Karin,
    Leuk weer een uitgebreid reisverslag te krijgen zodat we weer een beetje op de hoogte zijn wat je daar allemaal meemaakt. Als ik het zo lees snap ik van de ene kant niet helemaal waarom je soms heimwee hebt, want ik denk als je weer een maandje in nederland bent je ook weer heimwee krijgt naar je vriendenclub in Valencia en die gezelligge eettentjes en kroegjes. Knap dat je een grote order binnen hebt gehaald, leuk voor je dat de inspanningen die je tijdens je stage hebt gedaan hebben geleid tot deze pluim op je werk !
    Ik denk dat die Noise club ook wel iets voor mij is, ik zag namelijk van die mooie groene flesjes met een bekend etiketje....... kom je ook overal tegen. Ook het eten zal je later wel gaan missen denk ik, of het moet zijn dat je al die gerechten nu zelf ook kan maken en thuis soms ook iets lekker kokkerelt.
    Nog een dikke week en dan ben je weer bij ons waar we dan de kerst en nieuwjaar kunnen vieren. Groetjes en tot snel xxx papsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1639
Totaal aantal bezoekers 31894

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: