Todavía 3 meses más - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Todavía 3 meses más - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Todavía 3 meses más

Door: Karin van den Tillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

06 November 2012 | Spanje, Valencia

Hoi hoi! Inmiddels heb ik er al weer 2 maanden op zitten en heb ik er nog 3 te gaan! Vanaf waar ik de vorige keer gebleven was, dat was twee zaterdagen geleden. Samen met Sophie ben ik toen gaan eten bij het pizza/pasta restaurantje in de straat hier om de hoek. Deze keer wilden we volgens hun menu gaan eten; dus pizza én pasta! Maar deze keer was de pasta op. Of in ieder geval, die serveerde ze niet. Nadat we onze pizza op hadden kwam ze nog een keer aan met de pizzakaart haha, maar dat vonden we wel een beetje te veel, twee pizza’s. Naderhand zijn we naar Swen gegaan in de Hollandse bar, daar eventjes een drankje gedaan en toen weer even naar huis. Thuis omgekleed en toen zijn we naar Joep en Alexander gegaan. Rond 2 uur zijn we toen naar Las Arenas gegaan, daar was een Erasmus feest die avond.
Zondag heb ik uitgeslapen en als brunch een lekker zelfgemaakte pizza gegeten. Op zaterdag liepen we dus langs dat restaurantje om half 9, maar toen was ie nog dicht ookal had ie om 8 uur al open moeten zijn. In de supermarkt hebben we toen pizzabodems gehaald zodat we zelf pizza konden maken, maar toen we weer langs het restaurant liepen was het wel open.
Maandag op stage ben ik gebeld door Mevr. van Ditzhuijzen, mijn stagebegeleidster in Nederland, degene die mijn rapporten nakijkt. Zij heeft me toen via de telefoon feedback gegeven op mijn rapport en daarna heeft ze nog even met Regina over mij gesproken. Nadat ze klaar was met bellen heb ik ook nog even met Regina gesproken. Ze vertelde me wat ze had gezegd tegen Van Ditzhuijzen, dat ze tevreden met me was, dat ik haar veel help met het werk wat ik doe, maar dat mijn Spaans toch wel mijn zwakke punt is. Ook heb ik het gehad over haar voorstel van ‘een jaar stage lopen bij Viccarbe’. Ik heb gezegd dat het nu niet gaat lukken, dat ik geen studievertraging op wil lopen en daarom na januari gewoon mijn studie in Nederland verder ga volgen. Wel heb ik de optie open gehouden om mijn afstudeeropdracht bij Viccarbe te doen. Dit is pas over ruim een jaar, en ik hoef dit ook helemaal niet per se in het buitenland te doen, maar de contacten zijn altijd handig. Toen zei ze tegen me van nou helemaal goed, dan houden we contact. En misschien, als het aan mij ligt ten minste, kunnen we altijd kijken of je hier vast wil komen werken. Zoiets zei ze haha. Wel heel fijn natuurlijk dat ze zo blij met me is, met mijn manier van werken en alles, maar het kwam toch wel even heel onverwachts. Nou, na stage ben ik naar huis gegaan en daarna gelijk door naar de stad. Tess, Swen, Sophie, Cheyenne en Nienke waren daar al. We hebben even een terrasje gedaan en daarna zijn we een outfitje gaan zoeken voor Halloween. Nou, de hele stad doorgelopen en bij allerlei winkeltjes wezen kijken. Uiteindelijk wees iemand ons op een Halloween winkel. Die was super groot en er stond een enorm lange rij. Er werden echt massaal dingen verkocht daar, iedereen doet er ook aan mee hier geloof ik, aan Halloween. Het wordt hier ook heel groot gevierd en iedereen verkleed zich. De Spanjaarden zijn ook goed in het schminken, er waren er heel veel bij die heel mooi en eng geschminkt waren. Uiteindelijk hebben we allemaal een duivel outfitje gekocht, allemaal hetzelfde. Toen we klaar waren zijn Swen Tess en Nienke mee naar ons thuis gegaan. Sophie heeft toen gekookt voor ons allemaal.
Dinsdag na het werken ben ik met Sophie, Cheyenne, het zusje van Cheyenne en met Nienke naar de Primark geweest. Dat zit in een heel groot winkelcentrum hier in de buurt. Ik heb niet zo veel dingen gekocht als dat ik normaal van mezelf gewend ben haha, maar er was gewoon niet zoveel leuks.
Woensdag was alweer mijn laatste werkdagje van de week, want 1 en 2 november had ik vrij. 1 november omdat het dus Halloween is en dat is hier een feestdag. En 2 november was ik vrij omdat ze dat altijd doen als er op donderdag een vrije dag is. Stel dat er op dinsdag een vrije dag is, dan nemen ze maandag ook vrij. Zo gaat dat in ieder geval bij mij op het werk. Woensdagavond zijn we met zijn allen, met de Nederlandse groep, naar Joep, Cheyenne en Alexander gegaan. Daar hebben we tot een uur of 1 gezeten, geschminkt en alles. Toen zijn we eerst naar MYA gegaan, maar daar was het super rustig en dus niet zo leuk. Toen hebben we de taxi gepakt naar Rumbo 144, een andere club. Daar hebben we het wel super leuk gehad.
Donderdag had ik een vrije dag en heb ik naast uitslapen niet heel veel gedaan. Gewoon een rustig dagje in mijn pyjama gehad eigenlijk haha.
Ook vrijdag was ik vrij. Tegen de middag ben ik wat boodschappen gaan doen. Om 10 uur ’s avonds ben ik met Sophie naar Cheyenne, Joep, Stefan, Alexander en Micha gegaan. Vanaf daar zijn we door gegaan naar het botellon in een parkje. De school waar Adriaan, een Nederlander, stage loopt had dit georganiseerd. Iedereen betaald 1 persoon, en die zorgt dan voor drank. Dan kom je samen met zijn allen, en eigenlijk kan het gewoon gezien worden als indrinken. We zaten op de hoek bij de club waar we naartoe zijn gegaan, wel heel handig. Naar La3 zijn we geweest. Het uitgaan daar opzich viel een beetje tegen vond ik qua muziek. Maar ik vond het daarvoor in het park wel echt leuk. Een beetje een gevoel zoals in Montpellier. Iedereen die met elkaar praat, en ook weer een keertje in een andere taal als Nederlands haha. In het Spaans en in het Engels deze keer. Er was dat weekend heel veel visite van broers, neefjes en vrienden dus we waren met een groep van 20 Nederlanders deze keer.
Zaterdag heb ik heerlijk uitgeslapen. Rond 6 uur in de avond ben ik naar de Hollandse bar gegaan. Er was een voetbalwedstrijd Twente – Vitesse dus daar kwamen een heleboel Nederlanders op af die in Valencia waren. Nog nóóit is het zo druk geweest daar. Er zijn op een gegeven moment gewoon mensen vertrokken omdat het niet meer binnen paste. Tot 10 uur ’s avonds heb ik daar gezeten, en ben daarna met Cheyenne en Sophie uit eten gegaan in een studentenwijkje. Om 12 uur waren we pas klaar met eten, toen zijn we door gegaan naar Cheyenne thuis. De rest zou daar ook naartoe komen. Rond 2 uur zijn we toen naar Las Animas gegaan, een club 10 minuten van huis af, de club ligt aan het strand, dus dat is heel handig. Dan hoef je geen taxi te nemen en kun je in principe gewoon gaan wanneer je wilt.
Zondag had ik mijn wekker om 12 uur gezet, en in de middag ben ik naar het strand gegaan met Alexander, Micha, Cheyenne, Joep, Stefan en Sophie. Het begon met lekker weer, maar op een gegeven moment waaide het super hard. Al dat losse zand waaide dus tegen je aan als je op het strand ligt en uiteindelijk zat alles onder. ’s Avonds heb ik sushi besteld met Sophie, was super lekker! Ik had alleen toen ik ongeveer op de helft was met mijn sushi het bakje sojasaus over de sushi heen laten vallen haha, kan ook alleen mij gebeuren. Maar moest toen dus wat sneller gaan eten anders zou het mijn eten verpesten. Dan zou het veel te sterk worden door al die sojasaus die er in was getrokken.
Maandag weer stage gehad, de tijd was lekker snel gegaan voor mijn gevoel. Thuis heb ik even een siësta gehouden en daarna ben ik met Sophie boodschappen gaan doen. Toen hebben we nog gezellig Gossip Girl gekeken onder het eten.
Vandaag, dinsdag, heb ik na stage een beetje rustig thuis gezeten. Heb een aantal afleveringen van goede tijden terug gekeken waar ik echt super ver mee achter loop. Voor vanavond zijn er tot nu toe geen plannen, ik denk dat ik lekker thuis blijf. Sinds gister al een beetje ziekjes aan het worden, maar vandaag voel ik me wel een stuk slechter als gister. Hoofdpijn, buikpijn, verkoudheid.. Heel gek, want heel veel mensen uit de groep hebben daar last van. Vraag me af waar we dat van hebben gekregen. Van het strand op zondag? Misschien waaide het te hard? Of misschien door het in het park zitten tot ’s nachts? Nouja, hopelijk gaat het snel weer weg en wordt het niet erger.
Haha, jullie hebben weer lekker iets te lezen gehad. Ik zeg tot het volgende reisverslag!
En foto’s komen binnenkort denk ik wel weer! Ik kan er hier niet meer op plaatsen, heb het limiet bereikt. Maar dat komt goed!
Hasta luegoooo xx

  • 07 November 2012 - 09:44

    Norbert:

    Hoi karin
    nou als ik het zo lees gaat het goed met jou ,goed van eten en aan feestjes kom je ook niks tekort.
    fijn dat het ook leuk gaat op je stage adres .dat weet je van tevoren ook niet hoe dat allemaal gaat lopen.
    hiet is alles weer redelijk ik heb me een tijdje niet zo lekker gevoeld maar dat gaat nu weer iets beter.
    jammer dat je 1 januari weer terug moet want we gaan oud en nieuw vieren op,de camping en dan had ik je misschien daar nog gezien.maar ik zie je nog wel daar voor denk ik.
    blijf nog maar lekker daar want hier is het elke dag zowat regen .
    de grt.en een knuffel van Tonny en van Mij .

  • 07 November 2012 - 19:02

    Paps:

    Hoi Karin,
    Als je foto's gaat sturen wil ik natuurlijk wel al die duiveltjes zien op dat Haloween feest, de mooiste ook even apart op de mail zodat ik die bij het verslag kan zetten en zo opa en oma kan laten lezen. Ik weet alleen niet of opa in het ziekenhuis zijn leesbril bij heeft, en zo'n lang verslag kan lezen. Ik denk wel dat ik weet waarom je je niet zo lekker voelt..... Misschien al die drank en pizza's ? Wel leuk dat je het daar naar je zin hebt en al een leuk groepje vrienden hebt gemaakt. Frans had het er inderdaad over om nieuwjaar op de camping te vieren maar mama vertelde dat je misschien naar de efteling wilde gaan?
    Groetjes XXXXX Paps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 31893

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: