Hace caliente en Noviembre - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Hace caliente en Noviembre - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Hace caliente en Noviembre

Door: Karin van den Tillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

21 November 2012 | Spanje, Valencia

Holaaaa! Dinsdag, ik geloof dat ik was gebleven bij 6 november, had ik eerst stage tot 15 uur. Eenmaal thuis heb ik een aantal afleveringen van Goede Tijden terug gekeken. Daarna ben ik met Sophie even naar Swen gegaan, naar de bar. Daar zaten er nog een aantal meer. Toen zijn we met zijn drieën bij ons thuis gaan eten, Sophie, Alexander en ik. Nou uiteindelijk nog laat geworden voordat ik ging slapen. Ik had eigenlijk een rustig avondje in gedachten en op tijd naar bed gaan haha.
Woensdag duurde op de een of andere manier de uren op mijn stage enorm lang. Niet dat ik niets te doen, dit was juist niet het geval, maar doordat ik me niet helemaal lekker voelde was concentreren nogal lastig. Thuis even lekker op bed gelezen, liggen lezen en ook nog een uurtje geslapen. Ook na het eten ben ik weer in bed gaan liggen, lekker saai. En ben toen vrij vroeg al in slaap gevallen.
Donderdags heb ik na stage afleveringen van Gossip Girl liggen kijken. Verder heb ik gelezen, gegeten en geslapen..
Ik heb vrijdag de hele middag na stage tot een uur of 8 ‘s avonds met Sophie en Alexander Gossip Girl liggen kijken op de bank haha. We zijn die avond met z’n allen gaan stappen bij TB Club, een hele groep Nederlands.. Alex, Joep, Tess, Freek, Tim, Daisy, Stefano, Matthijs, Erik, enzovoorts. Nou omdat ik toen ongeveer de hele avond al een beetje verkouden was en het in mijn keel had, ben ik op die avond op de een of andere manier heel mijn stem kwijtgeraakt. Helemaal hees geworden.
Zaterdag en zondag was het gewoon haast niet mogelijk om te praten. Het was niet eens mijn stem meer die je hoorde, het was alleen een beetje gepiep. Wat er toen ook nog is bijkwam, was een ontstoken oog aan de linkerkant. Ik werd wakker, en merkte dat heel mijn oog een soort van dichtgeplakt zat. Toen ik opstond en in de spiegel keek zag ik dat het helemaal rood was. Op maandag.. ik werd wakker.. en wat voel ik? Ook mijn andere oog zit dichtgeplakt. Twee ontstoken ogen dus. Zondag heb ik heel de dag als piraatje rondgelopen. Ik had mijn oog afgeplakt met een wattenschijfje en tape. Het is beter om niet in fel licht te kijken met een ontstoken oog. Maandag, toen beide ogen waren ontstoken heb ik de hele dag met een zonnebril op rond gelopen. Alex en Soof zijn toen met me mee gegaan naar de dokter hier in de buurt. Alex kan Spaans, dus hij mocht het woord doen van mij haha, lief he. Nou er was niet veel aan de hand, als het maar binnen een paar dagen weg zou gaan was het prima. Ongeveer 4 dagen werd er gezegd.
Tot en met woensdag heb ik thuis gezeten, donderdag ben ik toen pas weer gaan werken. Ik kon geen lenzen in met die ontstoken ogen, en een bril heb ik niet. Dus autorijden lukte me niet tot en met woensdag. Na het werk ben ik lekker vers stokbrood en kaas gaan halen. Verder heb ik de hele middag aan mijn rapport voor school gewerkt. 5 blokken Nederlandse kaas nam ik mee toen ik in oktober terugvloog naar Valencia. En die zijn nu helaas allemaal op… :( :( :(
Vrijdag heb ik na het werk nog even rustig thuis gezeten. Nog eventjes geslapen en aan mijn rapport gewerkt. Swen, Armando, Joep, Alex, Cheyenne, Nienke, Tess, Soof en ik hebben bij ons thuis gezeten voordat we op stap gingen. Heel gezellig. Armando is trouwens een Spaanse haha, ook heel grappig. De andere helft van de groep zaten bij iemand anders, en hun hebben we pas gezien bij Super Club.
Zaterdagochtend ben ik gaan lezen toen ik wakker was. Het eerste deel van Millennium heb ik nu uit! Super spannend verhaal. ’s Avonds ben ik met de auto naar de bar gegaan, en daar heeft Swen mijn ruitenwissers omgedraaid. Het was een kwestie van schroefjes er in en er uit draaien haha, maar wij hebben thuis geen schroevendraaier. En met een mes lukte het me niet. Een van de ruitenwissers is niet meer goed, waardoor die niet over het hele oppervlak het water weghaald. Dus met regen is dat lastig, want dan is mijn zicht niet zo heel goed. Met Joep, Alex en Soof heb ik toen de serie Breaking Bad gekeken op de bank bij hun thuis.
Zondag werd ik wakker en heb ik een aflevering Gossip Girl gekeken bij het ontbijt. Daarna ben ik aan mijn rapport gaan werken. Wat ik verder die avond heb ik gedaan is niet zo veel geweest geloof ik..
Maandag had ik stage. Daarna heb ik boodschappen gedaan met Sophie. Het was de laatste avond voor Tess, ze is nu weer in Nederland, dus we hebben een afscheidsetentje gehad met der. Ook Joep, Alex, Cheyenne en Nienke waren er. Daarna hebben we nog vol enthousiasme het piramidespel gespeeld. Totdat uiteindelijk iedereen de weg een beetje kwijt was.. Het was geloof ik ongeveer 2 uur geworden voordat iedereen naar huis is gegaan, dus de volgende ochtend was ik goed moe. Na het werk op dinsdag heb ik thuis de boel een beetje opgeruimd, het was een grote zooi geworden. De afwas bestond uit ongeveer de gehele inhoud van al onze kasten haha en alles was gewoon vies. Nou daarna heb ik eventjes Gossip Girl gekeken, ben ik gaan lezen, en toen in slaap gevallen tot half 10 ’s avonds. Toen heb ik gegeten en ben ik weer op bed gaan liggen.
Woensdag, vandaag nog, had ik me verslapen. Heel gek, ik heb dus schijnbaar mijn telefoon uitgezet in mijn slaap en daardoor is mijn wekker niet afgegaan. Ik had nog een keer gekeken hoelaat dat het was, en toen was het half 7 in de ochtend, dus ik dacht oh nog lekker een uurtje slapen. Opeens hoor ik dat Sophie wakker is en toen bedacht ik me dus dat het al later was dan ik dacht. Heel stom haha, ik was al een beetje wakker en zat maar te wachten op die wekker maar ja die ging dus niet. Om 8:18 uur stond ik dus op. En om 8:35 was ik de deur uit, ja ja.. Ik was nog op tijd op stage. Na stage ben ik met Sophie richting strand gegaan. Sophie moet voor haar werk coupons uitdelen bij hotels, dus ik was even mee een rondje gaan wandelen. Vanavond ga ik naar de bar, er is een of andere voetbalwedstrijd te zien dus er zijn er meer van de groep vanavond. En morgenavond ga ik salsa dansen met Sophie en Nienke haha! Een lesje salsa voor 5 euro. Ik ben benieuwd. Het is hier trouwens nog steeds lekker weer. De maximum temperaturen liggen nog ongeveer op 23 graden overdag, en in de avonds koelt het wel af tot 11. Maar ik heb over hele andere temperaturen gehoord in Nederland. Soms vind ik het hier al koud, laat staan als ik straks weer terug ben in Nederland.
Ik ga nog foto’s toevoegen, maar niet vanavond. Hou het maar in de gaten, het komt er binnenkort op te staan bij dit reisverslag. Ik vergeet volgens mij nog een heleboel te vertellen, maar ik hou het voor nu voor gezien, tot het volgende reisverslag! Ciaoo xx

  • 21 November 2012 - 19:52

    Priscilla (Nichtje):

    Geniet ervan!:)
    Ik zou ook wel willen dat het hier 23 graden was!

    xx

  • 21 November 2012 - 20:03

    Linda:

    hee Karin,

    haha heb jij daar ook last van dat je je iets voorneemt om bijvoorbeeld eerder te gaan slapen en dat niet lukt. gelukkig zijn je ogen weer beter, lijkt me niet echt prettig om twee dichtgeplakte ogen te hebben..
    hmm, zover ik weet was je beter in het piramidespel dan tot iedereen de weg een beetje kwijt was. is Breaking Bad een leuke serie? als je nog een serie zoekt voor als je toevallig een keer niets te doen hebt, weet ik wel een leuke. hij is wel in het japans maar dat maakt niet zo veel uit want de ondertiteling is engels. is een leuke serie. haha je gaat over van streetdance tot salsa dansen. laat me wel weten hoe het was ;)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 31888

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: