Regen en Zonnenschijn.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Regen en Zonnenschijn.. - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Regen en Zonnenschijn..

Door: Karin van den Tillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 Oktober 2012 | Spanje, Valencia

Hola guapas! Opnieuw weer een reisverslagje. Zondag de 14e heb ik naar vliegtickets gezocht voor kerst, heb ik gekookt, heb ik geskyped, heb ik met Nienke een wijntje gedaan bij ons thuis, ben ik gaan lezen en toen gaan slapen.
Maandag ben ik weer gaan werken tot 14 uur. ’s Avonds hebben we heel lekker en gezellig gegeten, het bestond alleen maar uit groenten. Josje en Kim hadden eens zin in groenten dus zij zijn boodschappen gaan doen en daarna is er dus van alles en nog wat gekookt. Ook Nienke is komen eten die avond.
Dinsdag was het weer vroeg dag, en ik was echt kapot die dag. Vanaf ’s middags dat ik al begon te gapen. Zat ik op een gegeven moment op stage en ging er een alarmpje af: vandaag werken van 9 tot 17 uur.. ik denk neeee!! Dus ik had netjes m’n werk afgemaakt, daar was ik tot ongeveer 10 voor half 4 mee bezig. En Regina had denk ik niet in de gaten dat ik die dag langer moest werken om de uren in te halen die ik vrij had genomen om op donderdag al naar Nederland te vliegen, want ik mocht toen al gaan van der. Dinsdag ben ik na stage een aantal afleveringen van Gossip Girl gaan kijken. Ook ben ik boodschappen gaan doen met Sophie. We vonden het erg lastig om die lekkere donuts en chocoladecake te weerstaan.. dus die hadden we allebei gekocht haha. Eenmaal thuis hebben we donuts gegeten en nog wat Gossip Girl gekeken en daarna heb ik nog even in m’n boek gelezen.
Woensdag op stage heb ik een lijst met 89 potentiële klanten moeten bellen, ik ben er in ieder geval aan begonnen toen. De week ervoor had ik e-mails gestuurd met daarin een link om de catalogus te downloaden. Nu moest ik dus weer vragen wat ze van ons bedrijf vonden, of ze geïnteresseerd in ons waren en dergelijke. Allemaal bedrijven in Oostenrijk, dus ik heb woensdag, donderdag en vrijdag best vaak in het Duits gepraat aan de telefoon. Ik had liever Engels, maar er waren er heel veel bij die geen Engels konden of maar een heel klein beetje, dus dan probeerde ik het in het Duits. Ook is er een hele stomme fout gemaakt in de prijslijsten van Viccarbe. De bankgegevens kloppen niet kwamen ze achter op woensdag geloof ik. En Regina vroeg of ik dan wilde helpen dat op te lossen. In al die prijslijst-boekjes heb ik die drie regeltjes met bankinformatie doorgestreept met stift.. en dat een stuk of 300 keer deze week denk ik haha. Tja, soms moet je als stagiaire een beetje de rotklusjes doen. Regina was er ook mee bezig af en toe hoor, daar niet van. Ik deed dat meestal als ik ging eten, of tussen 12 en 14 uur, omdat dan de bedrijven in Oostenrijk pauze hebben en ze dus niet bereikbaar zijn per telefoon. Woensdag in de ochtend zijn Sophie’s moeder en een andere zus, Janneke, aangekomen in Valencia. Tot en met zondag komen zij op visite. ’s Avonds hebben we samen gegeten en een wijntje gedronken en toen zijn we naar bed gegaan. Ook heb ik vandaag trouwens een ticket geboekt voor kerst. Van 20 december tot en met 1 januari ben ik in Nederland om kerst en oud en nieuw te vieren. 2 januari moet ik helaas al weer werken, dus de 1ste moet ik weer terug vliegen.
Donderdag na stage heb ik een wasje gedraaid, verder even lekker rustig gezeten. ’s Avonds gegeten en na het eten zijn we nog even spelletjes gaan doen met z’n vieren. Wie ben ik en De hoge hoed hebben we gespeeld, heel grappig allebij!
Vrijdag op stage heb ik 2 uur achter elkaar in die boekjes de bankinformatie door zitten krassen.. Heerlijk werkje.. haha. Na stage ben ik onder het lezen in slaap gevallen. ’s Avonds gekookt voor mezelf, want Sophie was met der moeder en zus eten in de stad. En ik had geen zin om daar naar toe te gaan omdat ze zo veel regen voorspelde voor vrijdagavond.
Zaterdag heb ik geslapen tot ongeveer half 11, maar had echt niet lekker geslapen deze nacht. Er is best veel regen gevallen vanaf vrijdagavond, en telkens als de bui dan over was bleef de regen nog natikken. Bij de achterburen, bij mijn raam dus, is er een plastic golfplaat ofzo als dak gebruikt, en dat maakt echt een hard en irritant geluid. En die ritmes veranderen ook telkens van die druppels dus het is ook niet dat je er aan kunt wennen. Sophie en Janneke zijn naar de markt en de supermarkt gegaan om een lekker ontbijtje te kopen. Croissantjes, stokbrood, eitjes, croissantjes met chocolade, suikerbroodjes, ik weet allemaal niet wat ze hadden meegenomen. Ik ben op mn gemakje gaan douchen, toen wat lekkere kleren aangetrokken en heb toen het hele huis gestofzuigd en gedweild. Ook de wasmachine weer aangezet, deze keer om het beddengoed te verschonen. Met Sophie en Janneke heb ik de film ‘Intouchables’ gezien, blijft een leuke film! En verder hebben we ’s avonds lekker gegeten, groente-tortilla, gepofte aardappels, sla, stokbrood en nog wat meer. Ook pompoen.. maar dat vond ik niet lekker. Na het eten zijn we nog wat spelletjes gaan doen.
Zondag heb ik uitgeslapen en verder niet zo veel gedaan thuis. ’s Avonds ben ik gaan eten bij Il Rosso, zo heette het geloof ik. Een Italiaans restaurantje. Voor 7 euro had je een pizza, pasta en een drankje. Je krijgt twee kaarten, een pizzakaart en een pastakaart. Wij kozen dus, voor hun was het de eerste ronde, voor de pizza. Nou na die pizza zaten we eigenlijk al vol, dus toen de serveerster kwam met de pastakaart zeiden wij van nee dankjewel we hoeven geen pasta meer, we willen graag de rekening. Ze wist gewoon niet wat ze met ons moest haha, ze zei tegen haar collega van ze willen geen past meer, wat moet ik nu doen? Ja geef ze maar een gratis shotje dan. Dus toen hebben we gekozen voor een limoncello.
Maandag heb ik weer stage gehad. Na stage heb ik even rustig thuis gezeten. Rond 8 uur zijn Cheyenne, Joep, Alexander, Nienke en Swen gekomen om te eten bij ons thuis. Heel gezellig avondje gehad.
Dinsdag na stage ben ik naar het strand gegaan met Sophie. Ruim een uurtje hebben we er gelegen maar het was net iets te koud door de harde wind die er stond. Toen ben ik ’s avonds met Sophie naar de stad gegaan en zijn we naar een Erasmus feestje geweest. Het zou om 23 uur beginnen.. maar na 1 uur werd het pas drukker. We hebben uiteindelijk gewoon een paar drankjes gedaan, zijn toen nog even naar de club gegaan waar het Erasmus feest zou zijn. Buiten stond er een meisje te proppen en ze gaf ons een kaartje waarmee we gratis cocktail konden halen, dus dit hebben we gedaan. We zijn er nog twee Nederlanders tegengekomen. Sophie zei tegen me ik denk dat die twee jongens daar Nederlands zijn, wat denk jij? Maar ik twijfelde, 1tje leek wel Nederlands maar de ander totaal niet haha. Vaak gaan we nationaliteiten raden als we ergens zijn of rondlopen. En de Nederlanders kun je er bijna altijd uithalen. We hebben de bus naar huis gepakt, heel fijn want die rijdt tot best laat in de nacht en die stopt in een straat bij ons om de hoek.
Woensdag heb ik op stage een complimentje gekregen van mijn begeleidster haha. We hadden het over hoelang mijn opleiding nog duurde, of ik dan na januari weer school had, wat ik na mijn opleiding wilde gaan doen. En toen begon ze te vertellen dat ze blij was met me, dat ik haar veel hielp. En toen stelde ze me de vraag of ik niet interesse had om nog een half jaar langer te blijven, tot juli. Heel fijn dat ze blij met me is natuurlijk, maar om nog langer van huis te blijven vind ik niks. Ik heb het haar zo niet verteld, ik heb gezegd van dankjewel dat je dat zegt, en ik zal er over na gaan denken. Zegt ze van ja, Luuk heeft in principe al een nieuwe stagiaire voor me voor het volgende half jaar, maar ik heb nog niet geantwoord op die persoon want dan wil ik eerst jou antwoord afwachten. Nou toen heb ik gezegd dat ze daar echt niet op hoeft te wachten, dat ik er eerst over na moet denken, dat ik vervolgens moet kijken of dat wel mogelijk is met school enzo. Ik heb het er toen over gehad met Sophie, met papa en mama, en ik heb het Regina nog niet verteld, maar ik ga het niet doen. Ik krijg geen stagevergoeding, schoolgeld moet dan voor dat half jaar dat ik hier langer zit toch betaald worden, ik loop een half jaar studievertraging op. Al die dingen, terwijl ik op dit moment echt niet het idee heb dat ik super veel leer daar. Wat ik dus ga doen is zeggen dat ik eventueel mijn afstudeeropdracht voor Viccarbe wil doen, maar dat ik dat tegen die tijd nog wel zie omdat daar weer heel andere eisen aan vast zitten.
Donderdag en vrijdag heb ik naast mijn stage films gekeken, gelezen, boodschappen gedaan, gewoon een beetje van die dingen. Vrijdag werd ik wakker met hoofdpijn en dat is ongeveer de hele dag gebleven. Ik ben ook al best vroeg in slaap gevallen die avond.
Nu is het zaterdag, en ik heb lekker uitgeslapen en ontbeten. Een planning voor overdag heb ik nog niet, maar vanavond ga ik dan eindelijk met Sophie Erasmus stappen haha. Afgelopen dinsdag was dat plan een beetje mislukt, en gister voelde ik me niet top.
Soms denk ik wat gaat de tijd toch snel, en dan denk ik weer wat duurt het toch allemaal lang. Over 8 weken, over 2 maanden ga ik naar huis voor kerst en oud en nieuw. 1 januari ben ik dan weer terug in Valencia en dan heb ik nog stage tot en met de 25ste en 30 januari begint school in Nederland geloof ik al weer. Nou ik ga het hierbij laten, tot het volgende reisverslag! Adioss xxxx

  • 27 Oktober 2012 - 13:18

    Linda:

    Joehoee,

    jeej, je komt weer terug al in de kerstvakantie! wel gezellig hoor, anders was je twee jaar lang niet bij ons en de familie geweest met kerst en nieuwjaar. ik wist trouwens helemaal niet dat jou begeleidster je had gevraagd om langer te blijven, maar wel jammer dat je stagevergoeding krijgt en met school enzo. en anders had ik je nog een half jaar langer moeten missen.. dat betekend wel dat het goed gaat met je stage dus mooi zo. en bedankt trouwens, nu heb ik zin in een donut... haha

    xxx

  • 27 Oktober 2012 - 16:16

    Paps:

    Hee die Karin...
    Leuk weer wat over je te lezen hoe je het daar maakt en wat er zoal elke dag de pot schaft. Ik hoef me volgens mij geen zorgen te maken dat daar honger zal lijden, en ook het drinken en uitgaan gaat je daar wel goed af. Jammer dat het weer wat tegenzat, maar hier begint het nu ook echt herfst te worden. De bladeren vallen met grote hoeveelheden uit de bomen en 's-nachts gaan de temperaturen al richting het vriespunt. Leuk dat je met kerst en nieuw thuis bent, wel jammer dat je op nieuwjaarsdag al terug moet vliegen. Ja voor je het weet zit die stage er daar al weer op.
    Groetjes en tot de volgende Skype.....

  • 28 Oktober 2012 - 23:24

    Rob Peggy En Kids:

    He lieve Karin,

    Hier dan eindelijk weer een berichtje van ons.
    Eigelijk hebben we niet zoveel te vertellen als jij, want we worden goed op de hoogte gehouden door onze Gijs.
    Hier is alles gelukkig goed, behalve het weer het was erg koud op de camping, maar ja met de kachel aan is het wel goed om te doen.
    Ik denk dat we jou met de kerst niet zullen zien want dan zijn wij op wintersport, maar dat zul je wel al van Gijs gehoord hebben, wat ik wel jammer vind.
    Hoe is het nu met de kakkerlakken in je huisje?
    misschien kun je weer eens een keertje bij je leuke lange reisverslagen wat foto's plaatsen, want dat is wel erg leuk.
    Nou ik weet niks meer te schrijven, dus succes met je studie en tot het volgende reisverslag.
    Heel veel groetjes en xxxjes van ons allemaal.

    Rob, Peggy Bart ,Gijs en Fleur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 31885

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: