Ook mijn stage is begonnen - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Ook mijn stage is begonnen - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Ook mijn stage is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 September 2012 | Spanje, Valencia

Hola! Vorige week woensdag ben ik rond 17uur naar Sophie’s appartementje gegaan. 13 september, dus om 12uur ’s nachts was Sophie jarig en dat werd gevierd! Samen met Sophie, Nienke en Marije ben ik wat laatste boodschappen gaan halen en daarna zijn we nog tapas gaan eten. Er was met een hele groep een surprise party voor der georganiseerd waar ze totaal niks van door had. Toen we weer bij het appartement kwamen, na tijd te rekken bij het restaurant door dan nóg maar een karaf sangria te bestellen, was de huiskamer heel erg leuk versierd met ballonnen, slingers en er was een fotocollage gemaakt. Om 12uur ’s nachts hebben we de champagne open getrokken en taart gesneden en verder was het een leuke avond.
Donderdag om 10uur werd ik verwacht op het werk. Ik was expres eerder aangereden want ik had al wel verwacht dat ik verkeerd zou rijden, en dat gebeurde dus inderdaad ook. Tot een paar keer toe zelfs. Het is een best een lastige stad om te rijden, en niet alleen dat, zoals ik de vorige keer al zei houdt ‘je auto parkeren’ nog steeds in dat je een paar minuten rond rijdt totdat je ergens een plekje vindt. Ik was ruim op tijd aangekomen op het werk, maar toen kwam het volgende.. Ik moest de ingang van het bedrijf zoeken. En het enige wat ik zag was een grote opening naar een magazijn. Daar moest ik natuurlijk niet zijn maar er stand wel Viccarbe boven de ingang. Dus ik ben daar voorzichtig naar binnen gelopen en heb tegen iemand gezegd die daar aan het werk was: Ik spreek niet zo goed Spaans, ik ben een stagiaire bij Viccarbe en vandaag is mijn eerste dag. Hij keek me aan met een blik van wat bedoel je en hij moest er even over nadenken, maar toen nam hij me mee naar de kantoren en wees me naar Regina, mijn stagebegeleidster. Ik heb die eerste dag vooral kennis gemaakt met het bedrijf, ik heb me voorgesteld aan alle collega’s, heb een rondleiding gekregen, heb de catalogus, de prijslijst en de website bekeken. Vooraf heb ik met Regina gepraat over allerlei dingen, over waar ik vandaan kwam, wat ik precies studeerde, of ik de weg gemakkelijk heb kunnen vinden naar het werk, we hebben het gehad over vakantiedagen, over werktijden en nog een heleboel meer. We begonnen in het Spaans, maar ze is die dag vaak voor me teruggevallen op het Engels. Ik had verder op mijn eerste werkdag een kleine opdracht gekregen. Van 18 tot 22 september vindt er de Feria Habitat Valencia plaats, dit is een beurs waar ook Viccarbe op aanwezig is. Mijn taak was om alvast een mailtje op te stellen in het Engels, Frans en Spaans (Spaans meer voor het oefenen) waarin ik de klant persoonlijk uitnodigde voor de beurs. Wat mijn werkomgeving betreft zit ik aan een bureau en heb ik een eigen computer. Ik zit naast Regina aan het bureau. De collega’s zijn aardig, het bedrijf is interessant en ook de opdrachten die ik krijg vind ik wel leuk. Donderdagavond ben ik met Nienke, Sophie en Cheyenne naar de stad gegaan, we zijn daar uit eten geweest bij een wokrestaurant voor Sophie’s verjaardag. Je kon hier onbeperkt eten. Wel leek het een stuk goedkoper dan het was, omdat op de rekening pas de BTW er bij was gerekend en we uiteindelijk nog op 20 euro per persoon uit kwamen.
Op vrijdag heb ik een lijst met telefoonnummers van klanten gekregen die ik heb gebeld over de beurs. Ik heb zoveel mogelijk e-mailadressen moeten verkrijgen zodat we per e-mail deze klanten persoonlijk uit konden nodigen en meer informatie konden geven, dus bijvoorbeeld waar precies op deze hele grote beurs we te vinden waren. Hier ben ik de hele dag mee bezig geweest. Mijn werktijden zijn trouwens super fijn vind ik. Ik werk maandag en vrijdag van 9 tot 14 en van dinsdag tot en met donderdag van 9 tot 15. Wat ik trouwens vergeet te vertellen is dat er op donderdagmiddag opeens twee huisgenoten binnen kwamen gelopen. Twee Mexicanen, een jongen een meisje. Zij studeerden allebei in Barcelona en kwamen voor drie dagen naar Valencia, gewoon om de stad te verkennen. Vrijdagavond heb ik met mijn huisgenoten op de bank gezeten en gegeten. Het communiceren was best lastig omdat zij allebei maar weinig van het Engels verstonden, en ik versta Spaans maar een beetje.
Zaterdag tegen de middag kreeg ik te horen dat Mike in het ziekenhuis lag vanaf vrijdagnacht. Hier schrok ik super erg van en dit heeft me eigenlijk de hele dag bezig gehouden. Onder andere met thuis geskyped, met vrienden van de camping gesproken en ook Mike ’s avonds nog. Tot en met zondagochtend heeft hij nog in het ziekenhuis gelegen. En ja.. Ik heb de eerste gevoelens van heimwee al mogen ervaren hier in Valencia.. Maar dat komt allemaal goed.
Zondagmiddag ben ik wat afleiding gaan zoeken en heb ik met Sophie aan het zwembad gelegen van het hotel waar ik met mama heb overnacht. In eerste instantie mochten we niet zwemmen want dat kon niet als je niet een kamer huurde in het hotel, maar op een gegeven moment gaf de man aan de receptie twee kaartjes en zei: Hier, gratis. Sshht niets zeggen. Daarna zijn we nog naar de nieuwe stad geweest in Valencia. Ik was er al wel eens langsgereden met de auto, maar dan kun je het niet goed bekijken. Ik zal er foto’s bij plaatsen, het is echt heel mooi om te zien. Er is gewerkt met allemaal kleine stenen die mooi blinken, heel apart. Vanaf de nieuwe stad kun je in een park lopen van 8,5 km lang die om een heel groot gedeelte van de stad heen loopt. Ook dit was super leuk, er was van alles te zien. Een grote speeltuin in de vorm van een persoon, helemaal vol met glijbanen. Er werd hardgelopen, gefietst en gewandeld door iedereen. Ook was er een voetbalveld, een midgetgolfbaan, een groot schaak-/dambord en nog een heleboel meer. Het was er heel erg levendig. Ook hebben we groepen jongeren een sport zien uitoefenen waarvan we niet weten wat het is, hoe het werkt en hoe het heet. Het zag er wel heel grappig uit. Je moest een soort rugbybal naar de andere kant van het veld brengen, maar iedereen ging elkaar slaan met plastic knuppels en een touw met een bal aan het uiteinde met stekels eraan. En als je was geraakt moest je even op je hurken gaan zitten.. Heel gek. Verder ben ik met Sophie nog even langs mijn appartement geweest en daarna zijn we samen naar Nienke gegaan (Sophie en Nienke wonen samen). Daar hebben we gegeten en een filmpje gekeken.
Maandag ben ik weer gaan werken. Ik heb de lijst met 139 telefoonnummers van klanten afgerond, ik moest er nog een stuk of 30 bellen van die lijst. Ook heb ik nog een keer iedereen gebeld die op vrijdag niet opnamen. En ook had ik 5 e-mailadressen verkeerd doorgegeven gekregen, óf het lag aan mij. Sommigen waren erg lastig te verstaan en niet iedereen had zin om hun e-mailadres te spellen voor me haha. Daarnaast heb ik mailtjes gestuurd met een uitnodiging voor de beurs naar klanten waarvan ik het e-mailadres had gekregen. Ook ben ik begonnen aan mijn eigen project, een project over Social Media. Ik had zondagavond mijn auto trouwens geparkeerd bij mij in de straat, een hele brede straat, eenrichtingsverkeer, en het is er altijd druk. Toen ik maandagochtend bij mijn auto kwam stond ie helemaal vast.. Aan alle kanten stonden auto’s om me heen. Er wordt hier gewoon dubbel geparkeerd, erg lastig haha. Ik heb een tijdje buiten gekeken, maar ben toen maar in mijn auto gaan zitten en had de motor gestart, ik hoopte dat de eigenaar van die auto dan in de gaten had dat ik weg wilde, maar dit duurde toch nog een minuut of 5-10 totdat ik weg kon. Toen ik zat te wachten zag ik hoe het gebeurde. Mensen komen aan met hun auto, ze zien dat er geen parkeerplek vrij is, dus dan parkeren ze hun auto maar op de rijstrook die er langs loopt en zetten hun waarschuwingslichten aan. En vervolgens gaan ze ergens een koffietje halen en die gaan ze dan op hun gemak opdrinken met een aantal vrienden, collega’s, geen idee. Maar het wordt door een heleboel mensen gedaan in ieder geval. Na het werken ben ik boodschappen gaan doen, heb ’s avonds gegeten met Sophie en weer een filmpje gekeken.
Dinsdag, vandaag, ben ik vooral bezig geweest met mijn zelfstandige project op het werk. Ook heb ik me voorbereid voor morgen, ik ga morgen namelijk klanten bellen, architecten en winkels, die in juli/augustus een catalogus hebben ontvangen van Viccarbe. Ik ga hun vragen om hun mening, wat ze van de catalogus vonden, of ze ook al tijd hebben gehad om de website te bezoeken, en dergelijke. Als ze de catalogus hebben bekeken ga ik verder in op hun mening, wanneer ze het nog niet hebben bekeken ga ik ze vragen of ze het oké vinden dat ik ze over een paar weken of over een maand, ik noem maar iets, weer terug mag bellen.
Het leven hier, het eten, de andere pauzetijden en dergelijke beginnen al een beetje te wennen. Ook voel ik me best thuis in het appartement waar ik nu in zit. Qua Spaans.. daar moet ik nog heel veel aan doen. Maar elke dag leer ik bij, dus dat komt wel goed hopelijk! Het verstaan gaat me wel redelijk af als er rustig en duidelijk wordt gepraat, maar het is wel nog erg lastig voor me om terug te praten. Heel stom, maar er komt dan een Franse zin in me op. Hoe ik het in het Spaans moet zeggen weet ik dan niet, alleen maar in het Engels of Frans.

Ik wens iedereen nog een fijne avond, ik ga nu mijn eten klaarmaken!
XXX

  • 18 September 2012 - 22:31

    Paps:

    Ha die Karin, leuk weer iets van je te lezen al is het dan weer bijna een heel boek voor mij....
    Hoop dat je een leuk appartementje kunt vinden en dat je samen met Sophie daar kunt vertoeven. Ik zie dat ook de stad en uitgaansleven al een beetje voor je op gang begint te komen dus dat komt wel goed allemaal daar. Ik vrees dat je mooie rooie autootje daar wel wat deukjes op zal lopen maar ach daar zal die dan niet minder om rijden. Fijn dat de stage wel leuk is, en hoop dat het ook leuk en uitdagend blijft. Hier gaat de temperatuur hard achteruit, we hebben het weekend nog op de scooter gezeten maar ik vrees dat het nu wel gedaan zal zijn. Probeer daar nog maar te genieten van het mooie weer en het vrije leven want het zal snel voorbij zijn en dan wacht de studie in nederland weer.
    Groetjes en liefs Papa

  • 18 September 2012 - 22:36

    Rob En Peggy:

    Hola Karin,

    Nou het ziet er weer super gezellig uit, en wat een mooie blauwe lucht (ik ben jaloers op jouw).
    Ik snap dat het erg schrikken was voor jou, maar ik heb Mike gezien en gesproken en aan de buitenkant valt het gelukkig allemaal wel mee, laten we hopen dat hij er zeker niks aan over houd.
    Maak je maar niet te druk wij houden Mike wel een beetje mee in de gaten.
    Werk ze nog deze week en geniet maar weer lekker van je weekend.
    Nou wat zal ik zeggen adios of maar gewoon houdoe, nou ja groetjes en kusjes van ons allemaalxxxx


  • 18 September 2012 - 22:55

    Linda:

    hey karin! wat een aardige receptie man. ik zal niks doorvertellen, ssst he ;) je spaans zal je vast nog wel meer verbeteren in die tijd dat je daar bent, ik vind het al knap dat je dat nu al redelijk kan verstaan. zou ik niet kunnen haha. kan je niet een beetje zonneschijn deze kant op sturen haha? awh nu al heimwee.. komt wel goed! ik wens je in ieder geval heel veel succes en plezier met je stage, en als er iets is weet je me te vinden! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 31892

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: