Genieten in Nederland en in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Genieten in Nederland en in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Genieten in Nederland en in Valencia

Door: Karin van den Tillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

14 Oktober 2012 | Spanje, Valencia

Inmiddels zit ik ruim een maand in Spanje. Ongeveer dan, want ik ben al naar huis geweest voor een lang weekendje. Bij het vorige reisverslag was ik gebleven bij het laatste weekend van september. Op zondag heb ik veel aan mijn project gewerkt en daarnaast een beetje lezen, soaps en programma’s teruggekeken op internet en eten gekookt.
Op maandag vroeg Regina aan me of ik toevallig op het strand was geweest op zondag. Er waren twee grote vrachtschepen een soort van aangespoeld, ze zaten allebei vast in het zand en lagen heel erg dicht bij de kust. Na stage ben ik naar dat strand gereden, naar El Saler, dat is aan de andere kant van de haven van ons af gezien. Daar heb ik ruim een uur over het strand gelopen om wat dichter bij die schepen te komen, de afstand leek verder als dat ik had ingeschat haha. Maar natuurlijk wel heel apart om dat een keer te zien van zo dichtbij. Toen ik thuis kwam ben ik boodschappen gaan doen, eten gaan koken enzovoorts.
Dinsdagochtend is Sophie terug gekomen van een weekendje vakantie, dus toen ik van het werk af kwam hebben we samen wat gegeten. ’s Avonds zijn we even naar de bar Hollandes Errantes geweest om een wijntje te doen bij Swen op zijn werk .
Woensdag ben ik na stage thuis gaan opruimen, mijn koffer in gaan pakken, en verder gewoon z’n gangetje.
Donderdag heb ik gewerkt tot kwart voor 11 ’s ochtends. Mijn stagebegeleidster had even geen taak voor me. Dus naast het uitprinten van mijn instapkaart en boekingsbewijs heb ik niet veel uitgevoerd. Thuis heb ik snel de laatste dingen in mijn koffer gestopt en toen ben ik alvast naar de metro gelopen. Na een half uurtje was ik op het vliegveld en daar ben ik gelijk door de gate heen gegaan. Nadat ik wat had gegeten op het vliegveld en een tijdje had gewacht konden we het vliegtuig in. Uiteindelijk hadden we ruim 50 minuten vertraging omdat de vorige vlucht van Transavia al vertraging had. Er stond een vliegtuig van Turkish Airlines in de weg toen ons vliegtuig er aan kwam. En toen we instapten in het vliegtuig waren ze nog bezig met tanken, dus dit duurde allemaal lang. Eenmaal thuis heb ik gegeten en heb ik verder de hele avond thuis doorgebracht en vooral veel bijgekletst. Vrijdagochtend was opa even bij ons thuis en ook Monique, Lisette en Martin van de familie. Rond kwart over 11 ben ik naar de kazerne gegaan om Mike binnen te zien komen na zijn eindoefening die hij die week heeft gehad. Ik heb hem dus zien binnen komen op de kazerne en dat was ook gelijk het moment dat we elkaar zagen sinds een maand. Leuk om gezien en gehoord te hebben wat ze precies hebben gedaan. Aan de hand van foto’s en filmpjes werd hierover verteld. Nou en als laatste werden de diploma’s uitgereikt. Vanaf de kazerne zijn we toen naar Veghel gegaan, en later naar Tilburg. Met zijn vieren, ook met Heather en Nick, zijn we gaan eten bij etenstijd.
Zaterdagmiddag ben ik een terrasje gaan pakken met Mike, Iris, Marcel en Gijs. Heel leuk om die weer even te zien en bij te kunnen kletsen. Nog heel kort zijn we de stad ingegaan. ’s Avonds ben ik met Mike naar Eindhoven gegaan. Marijn, een vriend van de camping, zou om 12 uur ’s nachts dan jarig zijn. Een hele leuke avond gehad op stratum toen.
Op zondag ben ik met papa, mama, Linda en Mike naar opa gegaan. Ongeveer de hele familie was hier, dus ook die had ik weer eventjes gezien. ’s Avonds rustig een filmpje gekeken en heb ik Mike weer naar de kazerne gebracht.
Maandag ben ik wat bezig geweest met dingetjes regelen voor de uitwonende beurs en dergelijke. En verder gewoon lekker thuis zijn eigenlijk, nog een lekker bad genomen. Rond 17 uur ben ik Mike weer op gaan halen. Alweer het laatste avondje thuis.. het ging zo snel eigenlijk die paar dagen. Vond het wel fijn om weer even thuis te zijn ookal was ik nog maar een maandje van huis.
Dinsdagochtend was het erg vroeg dag. Om half 5 ging de wekker, want om 7 uur zou ik weer vliegen vanuit Eindhoven. Opnieuw weer lastig om weg te gaan.. Mama en Mike hebben me samen afgezet op het vliegveld. Eenmaal thuis heb ik de dag doorgebracht met Sophie en ben ik gaan werken aan mijn project. Ik moest 12 oktober mijn eerste tussenverslag inleveren voor stage. ’s Avonds zijn Nienke en Manon komen eten bij ons thuis. Manon is een studiegenootje die in Madrid studeert op het moment, maar nu op vakantie was in Valencia.
Woensdag op stage heb ik heel veel op de post moeten doen en heb ik een heel aantal e-mails moeten versturen naar potentiële klanten, met daarin dan de catalogus van Viccarbe in een pdf-bestand. De tijd is heel snel gegaan deze dag. Ik heb adressen op de grote enveloppen geschreven, de catalogus en de prijslijst er vervolgens ingestopt met daarin een kaartje met een korte tekst erop. Na het werken heb ik thuis een aantal uur aan het tussenverslag gewerkt. Vervolgens heb ik met Sophie boodschappen gedaan, gekookt, en toen was het al weer 11 uur ’s avonds. Na wat lezen ben ik gaan slapen.
Donderdag heb ik de hele dag aan het project besteed op stage. Na deze uren ben ik gelukkig een heel eind opgeschoten. ’s Middags thuis even wat gegeten, boodschappen gedaan met Sophie en daarna ben ik met Sophie naar het vliegveld gereden om haar zus en een vriendin van der zus op te halen. Zij zijn hier op visite tot en met dinsdag de 16e. We zijn toen even naar het strand gegaan en hebben over de boulevard gewandeld. In een barretje zijn we toen tapas gaan eten. Hele lekker visjes en patatas bravas heb ik toen op. Onderweg naar huis van dat barretje zijn we weer ergens anders beland en hebben Josje en Kim nog twee tapas besteld omdat ze het leuk vonden om meer te proeven. Op een gegeven moment toen we daar zaten kwam er een man in een auto voorbij. Het was rood en stopte dus voor het stoplicht. Reed ie opeens achteruit en zette hij zijn auto stil, raampje open, de muziek hard en toen kwam ie kletsen met ons, maar ook met de andere mensen die nog buiten op het terras zaten. Ook zijn we wel 3 keer gewaarschuwd door een medewerkster dat we erg goed op onze tas moesten letten omdat er daar vaak zwervers langskomen. Zij vragen dan om een sigaret ofzo en gaan er dan vandoor met je tas. Ook zei ze telkens van praat maar niet met die man haha, het was ook duidelijk dat hij al behoorlijk wat had gedronken.
Die vrijdag heb ik mijn project helemaal afgerond, dit was een feestdag in Spanje dus iedereen was vrij. Het project dat ik heb gemaakt is trouwens helemaal in het Spaans geschreven. Ik ben er erg lang mee bezig geweest en vond het best lastig, maar uiteindelijk heb ik wel mooi 12 pagina’s aan tekst ingeleverd! We hebben kaartspelletjes gespeeld, toupen en ezelen haha en daarna nog ‘de hoge hoed’, zo heet het geloof ik. Dat is een spel met 3 rondes, iedereen schrijft 5 namen van bekende personen op een kaartje. Die kaartjes gaan in een bak en dan is het in de eerste ronde de bedoeling dat je die persoon gaat omschrijven, en jou teamgenoot moet dan raden over wie jij het hebt. De tweede ronde is uitbeelden, en in de derde ronde mag je maar 1 woord zeggen over die persoon. ’s Avonds hebben we toen lekker couscous gekookt met knoflooksaus en met lekker stokbroodjes met tomaatjes en knoflook.
Zaterdag zijn we rond 11 uur naar de stad gegaan, tot een uur of 6 in de avond hebben we gewinkeld. Rond 6 ben ik naar huis gegaan met Sophie want wij hadden het eigenlijk al wel weer gezien na die tijd. ’s Middags hebben we trouwens pinchos gegeten. Dat zijn kleine tapasjes, en dan kun je kiezen uit een groot assortiment van broodjes met vanálles daarop. En voor 1 stokbroodje betaal je dan 1,30. Je kunt echt heel goedkoop eten, soms ben je voor 5 euro klaar en soms voor 10, met drank erbij. Om 9 uur ’s avonds hadden we gereserveerd bij een restaurantje. Daar hebben we heel lekker gegeten. Voor 20 euro kregen we 4 gangen. De eerste gang was stokbrood met dipsaus en olijven. Vervolgens kon je 1 tapa bestellen. Ik had kroketjes van aardappelen en witvis met aliolie. Als hoofdgerecht had ik stukjes lamsvlees met aliolie en met frietjes en sla er bij. De naam van het nagerecht ben ik even kwijt. Tot ergens na 12 uur hebben we bij dat restaurant gezeten. Toen zijn we nog op zoek gegaan naar een kroeg waar we heen zouden moeten gaan op aanraden van de vriend van Kim. Toen zijn we eerst in een barretje iets gaan drinken, en vervolgens naar dat barretje gegaan dat we zochten. Ik heb het echt super leuk gehad. Het was een hele leuke wijk, heel veel mensen buiten in die straatjes. Ook mensen van 30/40 die daar waren. In de kroeg waar we als tweede zijn geweest waren sowieso alleen maar mensen van boven de 25. Dat wisten we ook van te voren, maar we moesten dat volgens die vriend even gezien hebben. Ja, vooral Sophie’s zus en die vriendin dan.
Nou, en nu, op zondag, heb ik niet veel gedaan. Ik heb uitgeslapen, een lekker ontbijtje gemaakt, ik ben gaan lezen en toen weer in slaap gevallen, weer even wat gegeten en verder heb ik dit verslag geschreven en een beetje gezocht naar vliegtickets voor kerst.
Dit was het weer even voor nu, dus tot het volgende reisverslag! Ciao ciao x

  • 15 Oktober 2012 - 01:32

    Linda:

    joehoee!
    het is een lang verhaal dus hou ik t bij een kort antwoord. nog 4 maandjes to go, moet wel goedkomen toch. ik moet binnenkort nog wel even met je bijpraten hoor, maar ik hoop dat het aan de zonnige kant daarzo goed blijft gaan en ik zal uit gaan kijken naar kerst als je dan langskomt! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 31890

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: