De eerste dagen in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Valencia

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 September 2012 | Spanje, Valencia

Hoi hoi! Dit is inmiddels mijn derder dag in Valencia. Afgelopen zondag ben ik vertrokken rond een uur of 12 's middags. Samen met mama ben ik afgereisd naar Valencia met de auto. Zowel de eerste als tweede dag is de reis redelijk goed verlopen, maar we hebben erg veel verkeerswerkzaamheden gehad onderweg. Ook nog een keer een file van een kwartier en ook zijn we twee keer de verkeerde kant opgestuurd door het navigatiesysteem waardoor we op een gegeven moment dwars door een stadje reden waar het super druk was.
Zondag zijn we tot aan Maçon gekomen en daar hebben we overnacht in het Fasthotel. Het was denk ik ongeveer 21 uur toen we daar in de buurt waren en ik wist nog van de vorige keer toen ik naar Montpellier ben gereden, dat er een hotel was vanwaar je binnen 1 minuut weer op de tolweg zat.
Maandagochtend zijn we om kwart voor 8 weer aangereden. Nou toen was het half 10 en we hadden er nog maar iets van 80 km opzitten. Hier waren we dus de verkeerde kant op gereden door het navigatiesysteem. Ook zijn we deze dag 3 ongelukken tegen gekomen waardoor je dan weer een kijkersfile had. Om 20 uur 's avonds waren we al aangekomen in Valencia. De auto bij Sophie in de straat geparkeerd en toen zijn we een hotel gaan zoeken. Nou deze hadden we snel gevonden, rond half 9 hadden we een kamer. Toen hebben we nog bij Sophie aangebeld. Toevallig was ze thuis dus daar zijn we even binnen geweest. De meeste spullen heb ik in de auto laten liggen of bij Sophie even binnen gezet. Toen zijn mama en ik naar het hotel gegaan alleen met de spullen die we nodig hadden voor die twee nachten en dagen. Nadat we hadden gedoucht was het 23 uur 's avonds en toen waren we inmiddels over onze honger heen en hebben we dus maar wat in het hotel gegeten. We hadden nog stokbrood en liga's. Maandag zijn we 12 en een half uur aan het reizen geweest, dus we waren ook eigenlijk blij dat we konden douchen en konden slapen.
Dinsdag zijn we rond 11 uur de stad ingegaan. Tussendoor nog even wat winkeltjes gehad. Allebei nog wat gekocht. Mama een vestje en ik heb twee blousen gekocht en één paar schoenen. Verder heb ik een Spaans simkaartje gekocht. Voor degene die het leuk vinden kunnen me een keertje bellen; +34633352538. Ook hebben we dinsdag huisvesting voor me gevonden voor de maand september. Ik had gehoord dat er een talenschool zat waar je Spaanse cursussen kunt volgen en dat daarbij ook appartementen worden verhuurd per week. Ik ben dus gaan vragen of het mogelijk was om een appartement van hun te nemen zonder de cursus te volgen en gelukkig kon dit! Om kwart over 6 's avonds zijn mama en ik naar het appartement gegaan waarvan we het adres hadden gekregen. Dit was een erg klein, krap en geen mooi appartement. Ik heb toen de Hispana (de talenschool) weer gebeld om te vragen of ik ook bij de andere kon kijken, en na overleg met Dimitri, de jongen die de kamers liet zien en overal de sleutel van heeft, heeft ons toen meegenomen naar het andere appartement. We waren allebei met de auto en we stonden beiden betaald geparkeerd. Dimitri stelde voor om met de auto naar het andere adres te gaan, want dit was even rijden zegt hij. Mama en ik stappen dus in de auto en volgen het navigatiesysteem, zegt dat ding dat we over 1:45 minuut de bestemming al hebben bereikt. Ik dacht dus dat het niet klopte, dus ik belde Dimitri op. Ik zeg we zitten op Avenida de Port ipv Avenida de Puerto.. is dit hetzelfde? Ik zeg we kunnen niet vinden waar het is. Zegt ie opeens hey rijden jullie in een rode toyota toevallig? Ik zeg ja dat klopt, zag je ons dan? Nou ik snapte er niks van, we hebben voor een paar meter de auto gepakt naar het andere adres. Ik dacht dat het 10 minuten rijden was zei ik tegen hem, maar het is super dichtbij. Ja nou voor mij was het anderhalve minuut rijden zegt Dimitri... Dusss!?! En niet dat dat het erge was, maar om een parkeerplek te vinden in Valencia, dat is echt een ramp. Álles staat vol geparkeerd! En ook geen één auto ziet er nog mooi uit.. op elke auto is minstens een dikke kras of een deuk te ontdekken. Nou we hebben al mijn spullen naar het appartement gehaald en zijn wat boodschappen gaan doen, een beetje opgeruimd en toen zijn we tapas gaan eten. Toen we in het hotel aankwamen waren we kapot en zijn we eigenlijk gelijk gaan slapen. Nouja, dat wilde we. We kwamen erachter dat we de navigatie in de auto waren vergeten, dus moesten we weer terug rond 12 uur, toen we onze pyjama al half aanhadden.
Woensdagochtend zijn we vroeg opgestaan en heb ik mama naar het vliegveld gebracht. Nu zit ik een tijdje in mijn appartement en ben ik bezig geweest met alles uit te pakken en op te ruimen. Ik woon trouwens tot nu toe nog alleen in het appartementje waar ik nu in zit. Maar er was gister ook een jong stelletje bij dat aan het zoeken was naar een kamer, maar ze moesten nog beslissen. Het was pas de eerste dag dat ze appartementen aan het bezichtigen waren. Het huis waar ik nu in woon is echt groot! Ik zal wat foto's plaatsen. Ik heb de mooiste kamer en heb een privé badkamer, echt fijn!
Morgen wordt mn eerste dagje bij Viccarbe, het bedrijf waar ik stageloop. Voor als iemand de site wil bekijken, dat is viccarbe.com. Om 10 uur begin ik morgen. Jullie horen snel meer!

Adiosss x

  • 12 September 2012 - 15:56

    Frans & Maud:

    Hey Karin
    Wij hebben je helaas niet uitzwaaien! Uiteraard gaan we je avontuur weer volgen. Die Spaanse wijn is zeker zo lekker als die Franse. Heel veel succes

  • 12 September 2012 - 16:14

    Rob En Peggy:

    Hoi Karin,

    Fijn dat je reis goed verlopen is, en wat ziet het er gezellig uit daar in spanje.
    Ik hoop dat je werk je ook goed bevalt.
    Ik hoorde van Gijs dat je gisteren avond al zat te skype.
    Nou weer leuk om wat van je te horen, tot de volgende keer maar weer.

    Groetjes en xxxjes Rob en Peggy

  • 12 September 2012 - 19:00

    Norbert:

    fijn dat je zoon mooie huisje hebt ik hoop dat het gezellig gaat worden bij je nieuwe stage adres en maak er iets mooies van grtoetjes en een knuffel van ons allen .

  • 13 September 2012 - 18:03

    Linda:

    Hey,
    beter dat je nu internet hebt op je telefoon haha. en jou appartement is zeker groot! wij hebben hem net op skype gezien maar jou kamertje met sophie van vorig jaar is daar echt niks bij.
    dioe blousejes mag je mij nog een keertje laten zien,

    knuffel x (want het is nationale knuffeldag he)

  • 13 September 2012 - 18:37

    Paps:

    Ha die Karin,
    Fijn dat alles toch nog door heeft kunnen gaan met je stage zodat je studie in de juiste volgorde kan verlopen. Luxe appartment hoor! Daar is het in ieder geval beter toeven dan in dat klein kamertje dat je in Frankrijk had. Hopelijk heb je straks na deze kamer ook een fijn appartment.
    Nu je al kennis hebt gemaakt bij Viccarbe en ongeveer weet wat je stageopdracht gaat worden gaat alles vanzelf lopen, en zul je zien dat de tijd ook hier voorbij vliegt en wie weet dan ook moeilijk afscheid daar kan nemen.
    Groetjes xxx Paps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 31891

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: