Tentamens & Goodbye's - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Tentamens & Goodbye's - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Tentamens & Goodbye's

Door: karinvandentillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

23 December 2011 | Frankrijk, Montpellier

De week voordat ik naar Rome en Sorrento ging, was voor mij een tentamenweek. Over de maandag had ik al verteld. Dinsdag ben ik vooral bezig geweest met het leren van het tentamen voor woensdag, psychologie. In de avond ben ik met Sophie naar het restaurant in Triolet geweest. Na het eten afscheid genomen van Helen en Lottie. 
Woensdag heb ik psychologie gemaakt. De eerste vraag wist ik, bij vraag twee had ik geen idee wat ze nou van me wilde weten dus die vraag heb ik overgeslagen. Vraag drie heb ik kunnen beantwoorden en de laatste vraag bestond uit een videofragment met vragen daarbij. Hopelijk heb ik het gehaald, de kans is er in ieder geval. Rond half 7 ben ik de was gaan doen en daarna met Harry wat gaan drinken in de stad omdat hij de volgende dag zou vertrekken naar Engeland, naad huis. Ook Raissa, Sophie, Laura, Robert, Marie, Maisa, nog een ander meisje uit Finland, Ivet een meisje uit Polen en Adrien uit Engeland. Na het terrasje zijn we naar een ander cafe gegaan en later op de avond naar Cargo, daar was een Erasmus feest. 
De volgende dag, donderdag, zouden Raissa, Sophie en ik een afspraak hebben met meneer Minosa, de leraar Spaans. Hij zou ons dan uit gaan leggen over onze tentamenstof. Heel aardig hij wil ons matsen omdat het niveau Spaans hoger is dan die van ons en dus de toetsen ook te lastig zijn maakt hij voor ons een ander tentamen. Om 11 uur maat weer naar huis gegaan omdat de afspraak dus niet doorging omdat hij er niet was. Uiteindelijk hebben we hem vrijdag gezien en heeft hij het toen uitgelegd. Blijkbaar stond de afspraak voor de week ervoor maar dat was dus even een misverstand. Thuis  die middag weer even gaan slapen omdat het maar een korte nacht wad geweest. In de avond had ik de laatste Franse cursus en heb ik een leestoets en schrijftoets moeten maken. Na de cursus om 9 uur ben ik met Laura, Marie, Fabio, de Joachims, Barbara, Natalia, Claudia en Sophie naar de Fondue gegaan omdat het de laatste avond voor Fabio was. 
Na het eten donderdagavond naar huis gegaan omdat ik vrijdag een tentamen had van Duits. Raarste tentamen ooit. Die docente Duits is echt niet helemaal goed bij haar hoofd. Als eerste kwam ze 3 kwartier te laat voor het tentamen. De docenten nemen hier allemaal de tentamens zelf mee naar school dus we konden niet alvast beginnen. Toen ze op school aan kwam zetten zei ze alleen maar ik dacht dat het om kwart over twaalf begon. Verder geen excuses ofzo. Eenmaal in het lokaal begon ze blaadjes uit te delen maar ze vergat telkens de helft van de leerlingen iets te geven. Wij beginnen aan onze toets, een leestekst. De eerste vraag was wat is het onderwerp van de tekst. De docente: nou de tekst gaat dus over Lebkuchen en vandaar dat ik ze meegenomen heb zodat jullie ze kunne proeven. Ze was dus onder het tentamen allemaal eten aan het uitdelen, ze was heel de tijd aan het praten en grapjes aan het maken. Vervolgens wil ze je toets niet aannemen als je klaar was, ze zei dan nee blijf nog even zitten kijk nu nog even of dat je geen fouten hebt gemaakt. Oké ga dan maar, maar wacht ik heb nog een snoeptrommel, pak er maar een. Als je klaar was met je tentamen mocht je dus nog een snoepje pakken. Het derde stuk eten dat ze ons gaf. En dan zei ze nog tegen iedereen die wegliep uit het lokaal Fijne Kerst, terwijl er nog een heleboel bezig waren. Zoiets had ik dus nog nooit meegemaakt. Ik kon gewoon soms niet geloven wat ze zei of wat ze deed. Ook heeft iedereen met elkaar samen kunnen werken omdat ze zelf constant aan het praten was. Na het tentamen Duits met Marion, Laura, Marie, Sophie en Raissa een drankje gedaan op comedie omdat Laura niet meer terug zou komen in Montpellier. Voor haar zit het er al op. Daarna naar huis gegaan, de kamer helemaal gepoetst, de badkamer en de keuken omdat we 10 dagen van huis zijn. De koffer ingepakt, gegeten en daarna in de keuken gaan zitten op onze verdieping met bijna iedereen die er nog over was. Voor veel mensen is het al afgelopen in Montpellier maar ook veel zijn er naar huis gegaan voor Kerst en Nieuwjaar. Was heel erg leuk met iedereen voor de laatste keer uitgaan. 
Zaterdag rond 11 uur wakker geworden en toen alles gaan klaarmaken voor Barcelona, Rome en Sorrento. 
Voor zover het verslag tot aan de vakantie. De rest volgt!! X

  • 23 December 2011 - 18:30

    Gijs:

    hahaha die docente! wa een mafkees!
    ben benieuwd hoe het in rome is?!
    xtotspreeks

  • 23 December 2011 - 19:01

    Linda:

    hahaha, bij ons moesten we gewoon wachten tot iedereen klaar was of als je eerder mocht gaan moest je stil weglopen en je mocht nieteens eten of drinken, die spoort ook niet. wanneer komen de (vulkanige) foto's van Napels en Sorrento en Romee!?:D xxx

  • 23 December 2011 - 19:06

    Karin Van Den Tillaard:

    De foto's kan ik er nu niet op zetten Linda. Als ik in Montpellier ben pas, en anders zie je ze thuis wel. X

  • 23 December 2011 - 19:15

    Papa:

    Hoi Karin
    Ik had eigenlijk wat nieuws verwacht over je vakantie..... want daar had je ons al een beetje over geinformeerd via de mail. Maar dat zal binnenkort wel komen dan. Fijne Kerstdagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 31920

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: