Bonne Nouvel An / Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Bonne Nouvel An / Gelukkig Nieuwjaar - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Bonne Nouvel An / Gelukkig Nieuwjaar

Door: karinvandentillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

06 Januari 2012 | Frankrijk, Montpellier

Afgelopen zaterdag avond ben ik met een hele groep oud & nieuw gaan vieren in Montpellier. We zijn met z’n allen gaan barbecueën bij Natalie thuis. Ik kende niet iedereen die er was, het waren een beetje twee groepen die bij elkaar kwamen maar het was wel super gezellig! Tot ongeveer 1 uur zijn we bij Natalie thuis geweest, daarna zijn we naar een huisfeestje in de stad gegaan. Asso Erasmus, de organisatie van alle evenementen en feesten, had een feest georganiseerd bij hem thuis. Later nog een afterparty bij Michelle thuis en uiteindelijk maar door naar huis.
De dag na oud en nieuw heb ik in bed gelegen tot in de avond. ’s Avonds heb ik met Maaike, Nico en Sophie sushi besteld en daarna zijn we een film gaan kijken.
Maandagmiddag ben ik met Sophie en Maaike de stad in geweest. We zijn naar het winkelcentrum Polygone gegaan en daarna zijn we naar de Arc de Triomphe en het park gelopen. Daarna zijn we op een terrasje gaan zitten, later ook nog met Raissa, en rond 9 uur zijn we naar huis gegaan om te eten.
Dinsdag heb ik lekker uitgeslapen en heb ik me overdag gewoon rustig thuis vermaakt. ’s Avonds zijn Sophie, Maaike en ik gaan eten bij de Fondue. In de tram op weg naar Point Zéro kwamen we Nico en een aantal van zijn Franse vrienden tegen. In Point Zéro zijn we nog geen twee minuten geweest want er was helemaal niemand, terwijl het rond een uur of 1 was, alleen de organisatoren van Asso Erasmsus waren er. Toen zijn we naar de Panama, Cargo, Rockstore, alles gelopen maar het was allemaal dicht of we mochten al niet meer naar binnen omdat het ging sluiten. Dus zijn we maar bij een van die Franse jongens thuis wat gaan drinken die in de stad woont.
Woensdag om 12 uur ben ik met Maaike en Sophie gaan lunchen bij Marion en daarna naar het strand gereden. Het was heel lekker weer die dag dus even lekker over het strand heen gelopen. Daarna zijn we een hele tijd Just Dance gaan spelen op de Wii. Omdat we zin hadden in een avondje bankhangen met lekker eten zijn we naar de supermarkt gereden, hebben we pizza’s, ijs, chocolade en wat te drinken gekocht, daarnaast nog sushi besteld, en hebben we de hele avond Gossip Girl op bed gekeken tot ongeveer 12 uur. Met Maaike en Sophie ben ik hierna nog uitgegaan. Woensdagavond is Erasmus avond in de Cargo dus zijn we daar maar op af gegaan. Daar hebben we tot 4 uur doorgebracht en daarna zijn we naar huis gereden om Maaike’s koffer op te halen en haar naar het vliegveld te brengen.
Donderdag ben ik om 13 uur opgestaan en ben ik met Sophie naar school gegaan om de tentamens in te zien van voor de kerstvakantie. Er bleek alleen geen docent op school te zijn, alleen het tentamen Duits hebben we terug gehad. Dit tentamen heb ik gehaald met 16 punten. Eenmaal weer thuis heb ik het een beetje rustig gehouden, ben een film gaan kijken, gaan skypen en gaan leren voor de tentamens die 11 januari beginnen.
Vandaag is ook weer een rustig dagje geweest. Lekker uitgeslapen. Ik had het plan om vandaag naar de bank te gaan en mijn rekening af te sluiten maar dat heb ik niet gedaan omdat ik nog wat huur heb moeten betalen voor januari, waar ik waarschijnlijk nog wat van terug krijg gestort van de CAF. Ik dacht dat wanneer ik voor de 15de zou vertrekken ik geen huur voor januari meer hoefde te betalen, maar bleek dat als je voor de 15de vertrekt je maar de helft van de huur hoeft te betalen. Wilde ik langer blijven dan 15 januari zou ik gewoon volle bak moeten betalen. Het is nou dus geregeld dat ik kan vertrekken volgende week zondag, en volgende week vrijdag zal de schoonmaakster langs komen met een controlelijst.
Inmiddels kom ik over 10 dagen al weer naar huis. Nu is het vooral nog leren voor de tentamens, en na de tentamens de tijd hier natuurlijk even goed afsluiten!
Als ik iemand ben vergeten, alsnog de beste wensen voor 2012! Liefs Karin

  • 06 Januari 2012 - 19:39

    Linda:

    hahaha, waren er al zoveel mensen weg dat alles leeg was of gesloten. ik was bij marlon weze logeren gister hihi, en vandaag daarna naar eindhoven geweest. ik kwam trouwens gister iemand van mijn school tegen in de stad in tilburg haha, echt grappig zij was aant werken. jeeej nog maar 10 daagjes!(: xx

  • 07 Januari 2012 - 21:01

    Papa:

    Zag er gezellig uit daarzo. Ja geniet er nog een paar dagen van en tot volgende week want dan ben je gelukkig weer in ons midden.
    xxx papa

  • 08 Januari 2012 - 16:27

    Trudy:

    Hoi Karin,
    We wensen jou ook het allesbeste voor het nieuwe jaar. Veel plezier en veel succes met je studie. Ik zal nog voor je duimen voor de komende tentames en dan de reis terug volgende week!!!
    Groetjes, ook van Ed
    Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 31916

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: