Rome & Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Rome & Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Rome & Barcelona

Door: karinvandentillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

31 December 2011 | Spanje, Barcelona

Maandag ben ik in Rome aangekomen rond kwart over 5 ’s avonds. We zijn het hotel op gaan zoeken dat we hadden geboekt, 10 minuutjes van het station af. Daarna zijn we naar een bar gegaan om Daniele te ontmoeten, een Italiaan die we kennen uit Montpellier. Hij is nu in Rome om kerst thuis te vieren. We hebben een drankje gedaan en daarna zijn we met hem en nog twee andere vrienden van hem gaan uit eten, een Italiaanse jongen en een Italiaans meisje. Hele goede pizza op die avond. Pizza Italia en pizza Gambaretti heette die geloof ik, de helft gedeeld met Sophie. De Italiaanse jongen zei op een gegeven moment van hey zullen we weer even terug naar die bar gaan. Ja, ja, dat was dan goed. Komen we bij die bar, was die al dicht. Maar nu bleek dat hij de sleutel van die bar heeft omdat zijn broer de eigenaar is. Zaten we op een gegeven moment dus in die bar met z’n 5en. De drankjes waren gratis en we konden onze eigen muziek draaien. Dat was dus een gezellige avond, in een privébar in Rome…
De volgende dag zijn we gaan ontbijten en daarna zijn we naar het park Villa Borghese gegaan. Dit is een heel erg groot park met allerlei bezienswaardigheden en musea. Het plan was om een museum te bezoeken maar dat hebben we niet gedaan omdat we dan maar drie kwartier naar binnen konden en dan al weer moesten gaan. In de plaats daarvan hebben we door het park gelopen en daarna zijn we naar de trappen van de piazza di Spagna gegaan. Om 2 uur zijn we richting hostel gegaan om de koffers op te halen en daarna hebben we de bus naar het vliegveld gepakt. Ik heb een goede vlucht naar Barcelona gehad, helemaal geen turbulentie gehad deze keer. Langs ons in het vliegtuig zat een Chinese jongen waarmee we even aan de praat raakte. Hij was in zijn eentje een paar landen aan het afgaan. Nu was hij voor de eerste keer in Barcelona en kende de stad dus nog niet. Omdat wij met de auto toch richting stad gingen hebben we aangeboden om hem naar zijn hotel te brengen. Die hadden we heel snel gevonden. Daarna zijn Sophie en ik voor ons zelf een hostel gaan zoeken. Natuurlijk zijn we weer een tijdje verdwaald geweest voordat we het hadden gevonden. Uiteindelijk zijn we in een hostel terecht gekomen in een zijstraatje 2 minuten van de Ramblas. Een redelijk luxe kamer met twee tweepersoons bedden en een bad. Super fijn! Na 4 maanden dus weer een keer een bad kunnen nemen. Het was half twaalf voordat we in een restaurant waren, we zijn tapas gaan eten in hetzelfde restaurant als de vorige keer, Txapela. Daarna zijn we nog een wijntje gaan pakken in een bar en hebben we Nederlanders en Belgen ontmoet. Twee uit Rotterdam en 3 Belgen die Frans spraken. Nadat die bar ging sluiten wilden we iets anders opzoeken maar bijna alles ging al sluiten in de buurt. Uiteindelijk zijn we maar naar het hostel gegaan.
Woensdag zijn we gaan ontbijten/brunchen bij Dunkin’ Coffee. Je hebt daar heel veel verschillende donuts, en ze zijn zooo goed daar! We hadden een box gekocht met 6 stuks en je kunt dan zelf uitzoeken wat je wilt. Gijs, jij gaat nog naar Barcelona toch? Zeker een aanrader voor jou! Ik moest gelijk aan jou denken toen ik al die donuts zag… Weet ook niet waarom haha. Daarna zijn we de winkels op gaan zoeken in het winkelcentrum. Heb een rokje en een hempje gekocht. Daarna zijn we gaan eten, heb patatas bravas met kippenvleugeltjes in barbecuesaus op. Even naar onze kamer gegaan daarna die toevallig langs dat restaurant zat. Na een lekker badje weer op stap gegaan, deze keer de winkelstraat ingegaan. Een jurk gekocht met een super mooie rug. Misschien dat het iets is voor oud & nieuw maar dat moet ik nog even kijken. In de avond gaan eten in een chinees restaurant. Daarna zijn we weer een wijntje gaan pakken, zijn we dezelfde Rotterdammers weer tegengekomen. Met hun zijn we later nog naar een club gegaan.
Donderdag hebben we uitgecheckt om 11 uur, zijn we gaan ontbijten en wilden we iets gaan bezichtigen omdat we alleen nog maar de winkelstraten en de bar hadden gezien. We zijn toen eerst een tijdje naar het strand gegaan, het was super lekker weer die dag. Daarna zijn we doorgelopen naar de kabelbaan, hiermee kun je van de ene naar de andere kant. Uiteindelijk zijn we niet in de kabelbaan geweest omdat we om kwart voor twee te horen kregen dat de medewerkers pauze gingen houden van 2 tot 3 uur. Echt heel belachelijk, we stonden daar al bijna een uur in de rij. We zijn toen naar het hostel gegaan om de koffers op te halen. Rond half 4 zijn we aangereden naar huis, naar Montpellier! Om 7 uur ’s avonds zijn we aangekomen. We hebben een goede reis gehad, het waaide alleen wel een tijdje heel erg hard. Eenmaal thuis zijn we gaan eten en heb verder die avond niet veel meer gedaan.
Vrijdagmiddag ben ik met Sophie naar het vliegveld gereden in Montpellier om Maaike op te halen, een vriendinnetje van Sophie die hier voor een aantal dagen is. We zijn die middag even gaan winkelen om een jurk voor Maaike te zoeken. Daarna zijn we doorgereden naar Odysseum om boodschappen te gaan doen en daarna zijn we gaan eten bij Tommy’s Diner. Heerlijk gegeten daar! Na het eten lekker naar huis gegaan en zijn we gaan uitbuiken met een wijntje in de keuken.
Dit was het weer even. Vanavond gezellig het nieuwe jaar in knallen! Ik wens iedereen een hele fijne jaarwisseling en de allerbeste wensen voor 2012! Heel veel liefs xxxx

• 31 December 2011 - 14:43

Linda:

aait, een privébar! haha Gijs en donuts. ik wist niet dat hij ook naar Barcelona ging. neem je ook een donut voor mij mee? hihi. wel leuk weer even wat nederlanders tegenkomen. maak er vanavond een gezellige avond van en Sophie ook, de beste wensen en tot snell! xxx

• 31 December 2011 - 15:14

Papa:

Hoi Karin,
    Fijn dat alles goed is verlopen, leuk verslag weer en gelukkig niet zo heel lang. Ja zo zie je als Erasmusstudent nog eens iets van de wereld...
    Doe voorzichtig vanavond bij het vuurwerk en maak er een mooie avond / nacht van. Veel plezier nog en een gelukking en gezond 2012 gewenst voor jou en Sophie vanuit Veghel XXX Pappie.

• 31 December 2011 - 15:14

Papa:

Hoi Karin,

• 31 December 2011 - 15:48

Rob En Peggy:

He Lieve Karin,

Wat een verhalen weer wel erg leuk om te lezen en wat leuk dat je even aan Gijs moest denken (ik snap heel erg goed waarom). Wij wensen jou en je vrienden ook een hele leuke jaar wisseling en oja Gijs is dus ook niet thuis hij is voor de eerste keer met een heel stel vrienden en vriendinnen en dan gaan ze nog met z'n allen naar de kroeg, tot hoe laat weet ik niet want ze hebben geen tijd afgesproken. we vinden het best een beetje eng. Maar ja kleine kinderen worden ook groot. Karin geniet nog even van je laatste paar weken en tot gauw op de camping of hier thuis.

XXXXjes van ons allemaal.

• 01 Januari 2012 - 13:48

Mama:

Hey Karin

Fijn dat je vannacht nog even had gebeld, dat had ik niet verwacht. Het was top om je weer even te horen.

Nog maar 2 weekjes YEAHH het telt al af. :)

Geniet er nog even van en tot 15 januari.

xxx