Party Weekend! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Party Weekend! - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Party Weekend!

Door: karinvandentillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

13 November 2011 | Frankrijk, Montpellier

Hoihoi! Afgelopen woensdag heb ik geslapen om bij te komen van de Netherlands Party in Point Zero tot half 3 in de middag. Ik ben toen gaan werken aan het interim-rapport voor het Avans in Nederland. Een rapport waarin ik m’n verslag moet doen over de verschillende vakken die ik volg hier op de universiteit en over de culturele verschillen tussen Frankrijk en Nederland. Daarna heb ik pizza besteld voor mij en Sophie en hebben we een film gekeken ‘Something Borrowed’. Na de film heb ik Spaans geleerd en met Sophie alle belangrijke werkwoorden doorgenomen.
Donderdag heb ik het tentamen van Spaans gemaakt. Ik denk ik dit tentamen het beste heb gemaakt vergeleken met de andere tentamens, hier begreep ik wat meer van en ik had er een beter gevoel over na de toets. Daarna nog een uurtje Duits gehad en thuis ben ik weer gaan werken aan het interim-rapport voor school en heb het onderdeel van de vakken afgerond. ’s Avonds ben ik naar de Franse cursus gegaan en daarna naar de Sushi Boat gegaan met Laura, Joachim en Sophie. Het was echt heeerlijk!! Daarna ook nog eventjes op een terrasje gaan zitten want m’n weekend was al begonnen!
Vrijdag ben ik in de middag naar de stad gegaan met Julia en Sophie en zijn we naar een expositie gegaan van Sabine Weiss, zij is een fotograaf en maakt super mooie zwart-wit foto’s van kinderen uit de periode vanaf de Tweede Wereldoorlog. Daarna zijn we koffie/thee gaan drinken met een gebakje. Later nog even wat kleine boodschappen gedaan voor die avond. We hebben weer een soort diner gehad met een hele goed. Marie (Oostenrijks) had risotto gemaakt ons, Laura heeft gehaktballetjes gemaakt en Sophie en ik hebben gevulde eitjes en courgette met vulling gemaakt. Ik heb gegeten met de Joachim’s, Fabio, Sophie, Costantino, Laura, Marie en Fabian de vriend van Marie die hier voor een weekje is. Daarna zijn we met z’n allen op het kleine kamertje van Marie en Laura gaan zitten, zelfde type kamer als die van Sophie en mij. Ook Luca is toen nog gekomen. Daarna zijn we naar de Rockstore gegaan in de stad, en later nog naar Panama. Was een gezellig avond! Toen hebben we de taxi naar huis gepakt, dit was de eerste keer dat ik een taxi nam en ook gelijk de verkeerde. Het was een taxi die nógal haast had, hij reed door alle rode lichten heen, het was dan wel nacht maar dan kun je dit nog niet maken, en al helemaal niet omdat alle gordels achterin niet werkten! Daarna stond ie op een kruispunt waarop hij eigenlijk naar links zou moeten, maar hij weigerde om naar links te gaan ‘Ja maar ik moet naar rechts’ zei die. Moesten we alsnog 2 minuten lopen.
Zaterdag ben ik rond half 1 wakker geworden, ben toen lekker gaan lezen in m’n boek ‘The Help’, heel mooi boek echt aan te raden ik weet alleen niet hoe dat ie in het Nederlands heet. Ik kan jullie wel de Franse titel geven? haha. Daarna ben ik weer een tijdje gaan werken aan het interim-rapport aan het andere gedeelte. In de avond is Luca bij ons thuis gekomen en heeft ie pasta voor ons gemaakt. Oh, daarvoor nog heb ik Sophie’s haar geknipt! JA echt waar! Opeens vroeg ze aan me Karin kun jij mijn haren knippen? Nee!? zei ik. En een halve minuut later stond ze met een schaar in der hand en begon ze zelf te knippen hahah ik kon het eerst niet geloven, Luca zei Karin hou der tegen, stop haar, Sophie doe dit nou niet! Hahaha. Na een paar keer knippen zei Sophie ik kan het niet zien wil jij verder knippen, dus toen heb ik de schaar gepakt en ben ik gaan knippen. Het resultaat is goed, ze wilde het eigenlijk nog korter ze wil echt een boblijn, maar als ik het nog korter zou knippen was ik bang dat de kapper er niks meer mee kan. Jullie kunnen het resultaat zien op m’n Facebook, er staat geloof ik wel een foto op. Ergens volgende week ga ik samen met Sophie naar de kapper, ik moet ook echt m’n haren laten knippen want het wordt allemaal te lang en gaat voor m’n ogen hangen, maar ik ben echt bang dat ze het gaan verpesten, die Franse kappers!
We hebben in de keuken gegeten die avond, en op een gegeven moment kwamen daar ook Laura, Marie, Fabian, Fabio, Costantino, Joachim en Joachim bij. Die avond zijn we naar een erasmusfeestje geweest van Harry (Engels) en Mar Ian (Duits). We hadden een cadeautje gekocht met z’n allen, een tafelvoetbalspelletje met 2 shotglaasjes, en als de ander een punt scoort moet je drinken zoiets werkt het.
Zondag heb ik uuuuuren aan het interim-rapport gewerkt! Maar het is dan ook af. Dinsdag moet ik mailen dus ik kan morgen of overmorgen nog even alles doorlezen op grammatica fouten. En ’s avonds ben ik Luca, Fabio, Costantino, Laura, Fabian, Marie, Sophie, Joachim en Joachim naar de Tommy’s Bar geweest. Dit zit in Odysseum en is een ouderwets Amerikaans restaurant. Zwart-wit geblokte tegels, hamburgers, heerlijke milkshakes, bediening op rolschaatsen! En nu is het weekend voorbij. Tot het volgende reisverslag! XXX

  • 14 November 2011 - 09:38

    Tonnie En Bert :

    hallo karin nou je bent zo best aan het leren ik denk dat dat wel goed komt daar. ik denk dat die franse kapers wel goed zijn daar komen al die foto modellen vandaan en daar hoor jij toch ook bij haha grapje.
    en hoe gaat het anders met de vriendjes daar nog niks aan de haak geslagen haha dat ik bertje weer .
    nuo we hopen dat je het nog steeds leuk vind daar en kijks doei .

  • 14 November 2011 - 16:30

    Linda:

    haha jij en haren knippen, ben benieuwd naar die foto. je had ook toen wij langskwamen ff aan mama kunne vrage of zij knipspullen meenam had ze jullie misschien allebei wel kunnen doen?
    nog steeds een grapjas, alsof wij een frans boek kunnen lezen haha, ik kan die engelse versie van jou waarschijnlijk al niet hihi. kus x

  • 14 November 2011 - 16:46

    Papa:

    Hoi Karin, goed dat je ook al voor kapster hebt geleerd daar... In die paar maanden dat je op eigen benen staat heb je al heel wat geleerd. Jammer dat je een interim rapport moet maken over de verschillen in de cultuur en je vakken op school want ik weet zeker als je een interim rapport over het uitgaansleven van een Erasmusstudent had mogen maken je zeker een dikke 10 zou krijgen.......
    Weet je ondertussen ook hoe lang je in Rome gaat blijven want daar zal denk ik heel wat te bekijken zijn.Groetjes XXX Papa

  • 14 November 2011 - 17:06

    Mama:

    Hey Karin,

    Een keukenmeidenroman, dat is de nederlandse titel trouwens ;) een paar maanden weg uit nederland en nu al je moedertaal kwijt :o

    Het kapsel van Sofie ziet er goed uit Karin op facebook. xD

    Fijn dat je interim-rapport af is. Dat scheelt alweer.

    xxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 31923

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: