Reisverslag 10 - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Reisverslag 10 - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Reisverslag 10

Door: karinvandentillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

01 November 2011 | Frankrijk, Montpellier

Het is weer zondag en er is niets te doen, alles is gesloten, dus is het weer tijd voor een reisverslag. Op zondag 16 oktober ben ik met Julia en Sophie naar de gratis dierentuin gegaan hier in Montpellier, Zoo de Lunaret. Een heel andere dierentuin als dat ik gewend was van de dierentuinen in Nederland. De hokken waren stukken kleiner had ik het idee en de dierentuin bestaat voor de helft uit bossen. Om van hok naar hok te lopen kost je telkens een paar minuten, en dan loop je gewoon over een pad met links en rechts bomen. Het is wel fijn dat je niet met z’n allen op een hoopje staat, want op de een of andere manier is het wel minder druk bij de hokken nu. Een heleboel mensen lopen nu ook op al die paden. Het zorgt in ieder geval voor een goede beweging om een paar uurtjes in die dierentuin te lopen want ook daar ga je heuveltje af heuveltje op. Toen we zo’n beetje alles gezien hadden zijn we nog even op het terras aan de voorkant van de dierentuin gaan zitten en daarna naar de stad gegaan om pizza te eten. Omdat het 7 uur was en alle restaurants nog dicht waren zijn we maar pizza gaan afhalen en zijn we bij Julia thuis gaan zitten met een drankje. Bier met pizza. Ik voelde me echt even een man.
Maandag ben ik naar school geweest, heb daar m’n eerste vak al afgesloten qua lessen. Die dag de laatste les Logistiek al gehad en nu volgt in twee weken het tentamen. Na school ben ik met Sophie en Luca boodschappen gaan doen bij onze vertrouwde Géant Casino.
Dinsdag heb ik de eerste twee uur wiskundeles gehad en daarna ben ik de papieren voor de CAF gaan regelen. Het is nu nog steeds niet rond maar het schiet op. ’s Avonds ben ik naar Point Zero gegaan.
Woensdag heb ik maar één uurtje les gehad en daarna heb ik een tijdje met m’n groepje aan het project gewerkt voor psychologie. Voor de rest heb ik geen idee meer wat ik heb gedaan die dag. ’s Avonds heb ik met Sophie stamppot gemaakt, was heel lekker! We hadden weer eens veel te veel dus we hadden Marie uitgenodigd om te komen eten en we hebben met z’n drieën een filmpje erbij gekeken.
Donderdag had ik les tot 12:15 uur en daarna ben ik met Sophie naar de stad gegaan om een boek voor Engels te kopen. Het was verplicht om deze aan te schaffen anders kwamen we de les niet meer in. Heel krom want we hebben dus een boek gekocht waarvan het niveau veel lager is. Ook zijn we naar een verkleedkleren winkeltje geweest om iets te halen voor het Halloween feest die avond in Villa Rouge. Ik ben naar de Franse cursus gegaan en daarna naar het Halloween feest.
Vrijdag was weer een lange dag school en ben toen ik thuis was in slaap gevallen. Ik heb van vrijdag op zaterdag denk ik wel 13 uur geslapen. Vrijdag ben ik dan ook niet uit geweest, de volgende dag moesten we ook vroeger opstaan om de moeder en zus van Sophie van het vliegveld in Béziers te halen. Nadat we ze hadden opgehaald zijn we naar ons huisje geweest, hebben wat gegeten en daarna zijn we het hotel van hun op gaan zoeken in de stad. Die dag hebben we nog wat gewinkeld, een terrasje gedaan en gaan uit eten ’s avonds. Na het eten ben ik met Sophie naar Sandy, Victor en Julien gegaan die in de stad waren in het huis van de zus van Sandy.
Zondag ben ik heel de dag thuis gebleven, heb gewerkt aan Logistiek, heb alle aantekeningen overgenomen op de computer en ben bezig geweest met een beetje vertalen. Heb die dag m’n kamertje helemaal gepoetst, de kast helemaal opnieuw ingedeeld en daarna een film gekeken.
Inmiddels is het maandag dat ik verder werk aan dit reisverslag. Ik ben maandag, 24 oktober, naar school geweest tot half 4 en daarna lekker naar huis gegaan. Ik heb toen logistiek nog afgewerkt, dus daarvan heb ik nu de hele samenvatting compleet en alle aantekeningen staan bij elkaar. Rond half 8 werd ik gebeld door papa dat ze waren aangekomen in Montpellier en dat ze bij de ingang van de campus stonden. Daar ben ik dus snel naar toe gegaan en na twee maanden zag ik toen papa, mama, Linda en Iris weer! Super leuk! Ik vond het wel heel raar op het begin dat ze er waren, dat ze gewoon echt in Montpellier waren.. op de plek waar ik woonde.. Heel apart voelde dat maar ik vond het wel heel leuk dat ik ze nu alles kon laten zien, hoe ik woonde en de stad laten zien en die dingen. Toen ze dus aan waren gekomen zijn we eerst de spullen van Linda en Iris naar mijn kamer gaan brengen want zij sliepen bij mij op m’n kleine kamertje. Ze waren verrast over de grootte van mijn kamer, op foto’s en op de beelden van Skype leek het toch wat groter dan dat het is. Daarna zijn we het hotel van papa en mama op gaan zoeken, wat nog een hele opgave was, en zijn in gaan checken. Na de spullen op de kamer te hebben gezet zijn we naar de stad gewandeld en zijn we gaan eten bij Ma Première Cantine. Sophie, haar moeder en haar zus zijn nog even langs geweest om zich voor te stellen en hebben een drankje meegedaan. Zij zaten twee restaurantjes bij ons vandaan en omdat ze de volgende dag alle drie naar Nederland gingen was het leuk om elkaar nog even te ontmoeten. Rond 12 uur waren we die avond thuis, helemaal nat geregend. We hebben toen de bedden klaargemaakt en het luchtbed nog opgepompt en zijn toen al snel in slaap gevallen.
Dinsdag was het gelukkig lekkerder weer en zijn we nadat ik naar school was geweest tot 11 uur en ook vakantie had naar de stad gegaan. Daar zijn we wat door de stad gelopen en zijn toen naar Arc de Triomphe geweest. Daarna zijn we op een terrasje gaan zitten op place de la comédie. Ik ben nog een tijdje met mama, Linda en Iris gaan winkelen in Polygone en nadat we waren uitgewinkeld zijn we papa weer op gaan zoeken die nog lekker op het terras zat. We zijn ’s avonds gaan eten bij Café Riche, heel lekkere tagliatelle heb ik daar op, met spekjes enzo.
Woensdag is het heel lekker weer geweest en zijn we naar het strand gegaan, naar Palavas. Daar hebben we wat over het strand gelopen en zijn een tijdje in het zonnetje gaan zitten. Die middag zijn we ook nog naar Mèze gereden, dit leek ons een leuk plaatsje omdat het aan de kust lag maar dat was een beetje tegengevallen, het was helaas niet zo’n interessant stadje. ’s Avonds zijn we in het appartement van papa en mama gaan eten, pannenkoeken! En rond half 9 zijn we naar de stad gegaan, heb ik ze Le Corum laten zien, een lange straat vanaf place de la comédie met een parkje erbij en een soort van sportapparaten hebben we daar ontdekt. Nou van al het sporten waren we moe en waren we wel even toe aan een drankje dus hebben we nog eventjes op het terras gezeten. Daarna zijn we naar huis gegaan, hebben een stuk film gekeken en zijn toen gaan slapen.
Donderdag hebben we zo’n beetje de dag in Odysseum doorgebracht, een plek in Montpellier waar je kunt winkelen, bowlen, schaatsen, lasergamen, karten, waar je heel veel restaurantjes hebt enzovoorts. We zijn daar gaan winkelen en hebben twee potjes bowling gespeeld. Heeeel hard gelachen ook om Iris die haar bowlingbal op een gegeven moment niet vooruit maar achteruit gooide! Ik wist niet dat dat soms echt voor kwam haha! Ik heb daar ook de Géant Casino laten zien, de supermarkt waar ik altijd boodschappen doe. En ’s middags rond 4 uur zijn we gaan eten bij de Ikea. Het was redelijk slecht weer die dag, heel bewolkt en af en toe regen, dus nadat we Odysseum hadden gezien zijn we met z’n allen naar mijn kamertje gegaan. Hier hebben we een tijdje gezeten maar omdat het slecht weer was en begon te onweren zijn papa en mama vroeg naar het hotel gegaan. Wij hebben toen met z’n drieën de film afgekeken en zijn daarna ook gaan slapen.
Vrijdag heb ik mijn school laten zien, zijn we even kort boodschappen gaan doen en daarna in de hotelkamer van papa en mama gaan zitten. Rond 6 uur zijn we toen naar de stad gewandeld en zijn we gaan eten in een pizzeria waar het echt heel lekker was! We waren die avond alweer rond 9 uur thuis omdat de volgende ochtend papa, mama, Linda en Iris al weer vertrokken terug naar Nederland. We hebben toen nog een gezellige avond gehad, lekker gekletst en zijn toen toch maar gaan slapen aangezien de wekker om 5 uur in de ochtend afging.
Zaterdagochtend ben ik ze rond kwart voor 6 uit gaan zwaaien. Ik vond het echt leuk dat ze zijn langsgeweest, leuk dat ik ze weer zag en dat ik alles aan ze heb kunnen laten zien :)! Ik ben toen nog even gaan slapen en om kwart voor 12 ben ik Sophie van het vliegveld in Béziers gaan ophalen. Zij was van dinsdag tot en met zaterdag in Nederland. Ik heb die dag aan school gewerkt, lekker rustig aan gedaan en was al vroeg in slaap gevallen die avond.
Zondag was ik om half 10 wakker geworden, ben me toen klaar gaan maken en ben toen de was gaan doen. Jajaaa, de vierde keer sinds dat ik hier ben haha! Aan het eind van de middags ben ik met Sophie op een terrasje gaan zitten, we zijn gaan eten en zijn toen naar de film La couleur des sentiments geweest (The Help). Een hele mooie en zielige film! We hebben samen zitten huilen. Daarna hebben we nog een drankje gedaan op het terras en zijn toen naar huis gegaan.
Maandag heb ik gewerkt aan school, aan het interim-rapport voor de studie buitenland. ’s Middags even de stad in geweest met Sophie om een cadeautje te kopen voor Victor, een vriend van school. ’s Avonds hebben we stamppot gemaakt met daarbij worst. Onder het eten hadden we een film opgezet en daarna zijn we de stad ingegaan. Het was Halloween en dat vieren ze hier ook echt dus dat was dan wel leuk om even een keer gezien te hebben. Hele enge gezichten en kostuums zitten er bij, had dit echt nog nooit gezien want in Nederland wordt dit nooit zo gevierd.
Verder weet ik even niets meer wat ik kwijt wil.. Ik zal het hierbij laten en ik laat snel weer wat van me horen met een volgende reisverslag! Liefs! X

• 01 November 2011 - 10:24

Rob En Peggy:

Zo weer een heel reisverslag, wel erg leuk om te lezen, en wat een leuke foto's weer.
    Wij hebben ondanks dat jullie pap mam en Linda er niet waren een leuke herfst vakantie gehad met mooi weer alleen dinsdag hadden we regen.
    Gijs en fleur hadden weer genoten (maar ze missen jouw wel hoor) ze zijn nog een keertje westen schaatsen en nog met Frans en Maud naar heijderbos geweest om lekker te zwemmen.
    Ik zag dat je over 91 dagen al weer terug bent, dat gaat toch wel erg snel.
    Fijn dat Fleur d'r ipod weer terug heeft, ze miste hem toch wel een beetje. Nu verder geen bijzonderheden meer, geniet nog maar lekker daar.

Groetjes en xxxjes van ons allemaal

• 01 November 2011 - 16:05

Linda:

omg karin sommige foto's doe je gewoon expres erop zetten waar ik niet leuk/charmant op sta xd
    die plens water kwam net over me voete heen, leuk.. maar t was zekr gezellig om effe bij je langs te komen! wel jammr dat je niet mee terug bent gekomen wnt ik moet nu alweer met je bijpraten haha. ik snap echt niet dat je dat volhoud daaro, kei laat eten en vooral de eerste dag liepe we half 10 nog buiten rond. en die douche is serieus echt klein, een meter bij een halve meter als t nie kleiner is haha. lekker chloorwater in je gezicht.
    trouwens, dat liedje van mika - elle me dit. ik en iris (andere iris haha) wij gaan bij frans dat liedje presenteren dus dat wordt nog wel wat haha.
    morgen weer naar school jij, maar ik spreek je snel weer!

liefss x

• 01 November 2011 - 21:12

Papa:

Hoi Karin,
    Vakantie voor ons in Montpellier zit er al op, ik vond het leuk te zien waar jij woont, studeert en rondhangt in je vrije tijd. Knap ook dat jij jezelf thuisvoelt als je in je eigen huisje bent... zo klein ik zou me daar niet lekker voelen. Heerlijk dagje strand gehad waar we gelukkig erg mooi weer hadden. Toch was het wel een beetje te druk en te kort zo ver rijden voor maar 4 dagen bij jou. Ik hoop dat alles heel goed blijft gaan en dat je nog veel plezier daar beleeft de komende maanden.
    Groetjes en een knuffel van je paps.

• 02 November 2011 - 09:58

Bert En Tonny:

nou karin wat fijn dat je het zo leuk heb gehad met ze allen maar dat je papa altijd bier moet hebben dat snap ik niet op de camping is dat nooit zo haha.
    we hebben het op de camping ook leuk gehad best goed weer maar ik miste me maatje wel ,maar met de kleintjes er bij heb je het best druk . en ze hebben bij ons geslapen en dan is het vroeg op .
    nou de groet en hou je taai knuffel van ons en we tellen al weer af!