Reisverslag 9 - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Reisverslag 9 - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Reisverslag 9

Door: karinvandentillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

16 Oktober 2011 | Frankrijk, Montpellier

Vorige week zaterdagavond was echt een heel erg gezellig stapavondje geweest. Ik heb met Laura, Marie, Joachim, Fabio, Joachim, Costantino en Robert super lekkere pizza gegeten, die door 3 van ons was afgehaald, in het keukentje op onze verdieping. Daarbij hadden we wat lekkere drankjes en om half 2 hebben we toen de bus gepakt naar La Cote, één van de beste 3 uitgaansgelegenheden in Montpellier naast l’Ôbar en Villa Rouge. Daar ben ik toen Sophie nog tegengekomen zij was er al omdat ze er was gaan uiteten. Het was een hele gezellige avond en om 6 uur stonden we weer voor Voie Domitienne, heel handig dat de bus overal langsgaat.
Zondag heb ik zowat heel de dag geslapen. Eerst van 6 tot 15 uur, en van 17 tot een uur of 20 was ik ook weer gaan slapen. Rond half 10 ’s avonds ben ik gaan bowlen in Odysseum met Joachim, Laura, Gianlorenzo, Marie, Sophie en Marianne. Dat was echt bowlen op topniveau hahaha heb echt gelachen. Sophie heeft gewonnen met 80 punten in 10 rondes dus kun je nagaan.
Maandag ben ik naar school gegaan van 9 tot half 4 en ben daarna met Sophie en Luca boodschappen gaan doen. €55,- en we hebben intussen nog steeds eten, doen we toch altijd weer goed! We hebben ’s avonds met z’n drieën pasta gegeten en daarna nog gezellig de avond doorgebracht op onze kamer met Luca.
Dinsdag was weer een korte dag, ik was om 11 uur thuis en ben toen met Marie, Luca en Sophie naar het meer gereden. 10 minuutjes hier vandaan, was ook heel erg mooi was er nog nooit geweest. Het was echt heerlijk weer die dag, rond de 32°C dus af en toe een duik nemen in het meer was wel nodig. Wat wel even minder was.. er zaten garnalen. En als er eentje zat zag je die dus gewoon in het ondiepe stuk op de bodem lopen want het waren supergrote. Verder was het een lekker dagje, ben er tot 18 uur ongeveer gebleven. Heb ook het boek van Sophie uitgelezen die dag, Wat is de Wat. Een heel heftig boek maar wel de moeite en interessant om te lezen, gaat over de burgeroorlog in Soedan. En intussen ben ik een nieuw boek begonnen, ik heb het boek The Help gekocht van Kathryn Stockett in het Engels. Dinsdagavond niet zoals gewoonlijk naar Point Zero gegaan maar lekker thuis gebleven.
Woensdag had ik maar weer 1,5 uur les in de ochtend. Heb verder deze dag wat gelezen, gelaptopt, schoongemaakt, en ’s avonds gegeten met Sophie en Robert in ons keukentje en rond 21 uur naar Triolet gegaan, een campus hier tien minuten vandaan, voor een spelletje Beerpong. Een spel met een pingpong balletje en bier. Daarna was het plan om naar de Ôbar te gaan maar we hadden de bus gemist van 00:15 dus toch maar naar huis gegaan.
Donderdag was een zware dag, gelukkig had ik maar les tot kwart over 12. Ik ben met Sophie na de les gaan eten in de cafetaria op school en daarna zijn we naar huis gegaan en gaan slapen. Verder nog wat aan school gewerkt, ik moest een verslagje schrijven over de situatie van Actimel in Nederland.
Vrijdag was weer een wat langere dag, van 8:15 tot 15:30 les gehad. Daarna met Sophie de stad ingegaan om een cadeautje te kopen voor Julia, een meisje uit Duitsland. ’s Avonds ben ik dus naar haar verjaardag gegaan. Op een gegeven moment zijn we de stad ingelopen om een discotheek ingegaan maar we werden er gewoon niet ingelaten omdat sommige te zat waren. Uiteindelijk na een uur buiten te hebben gelopen zijn we weer naar Julia’s huis gegaan, gelukkig zat dat heel dichtbij, en hebben we daar nog een tijdje gezeten.
Zaterdag hadden Sophie en ik afgesproken met Nico, Natalia, Anna, Juan en nog een Italiaans meisje waar ik der naam van kwijt ben. We zijn toen naar Arc de Triomph gegaan waar je een heel mooi uitzicht hebt, en daar hebben we een tijdje in het parkje gezeten en hebben we een soort van picknick gehouden daar. Daarna zijn we de stad ingelopen en hebben we in The Shakespeare een drankje gedaan. Ben nog even met Sophie gaan winkelen maar het was koud buiten dus we zijn niet lang meer gebleven. Heb alleen oorbellen gekocht, wel heel leuke. We waren rond 8 uur thuis denk ik, hebben toen gekookt en verder niets speciaals meer gedaan. De was gedaan en daarna gewoon gezellig thuis gezeten.
Over een weekje zie ik papa, mama, linda en iris weer! Ze komen me bezoeken van maandag tot en met zaterdag, heeeeel erg leuk! Heb er heel veel zin in! Hopelijk wordt het een beetje lekker weer zodat we veel kunnen gaan doen en bekijken! Lijkt me wel heel leuk om alles hier te laten zien, en ook om m’n huisje te laten zien.
Wat ik vandaag ga doen weet ik nog niet zo goed. Er ontstaan vast nog wel plannen haha. Dit was in ieder geval weer even een update :) Tot snel! X

  • 16 Oktober 2011 - 17:26

    Linda:

    heujj karin!
    ik heb zaterdag ook zo goedkoop boodschappen gedaan dat is zelfs minder dan bij jullie haha. 15 cent! (eigenlijk 16 maar het werd afgerond haha) het was een flesje water goed hea. ik heb nog nooit gehoord van een Beerpong maar het woord zelf is al grappig haha.
    mijn geo driehoek was dinsdag pas gebroken ik heb die al sinds de brugklas hihi, maar ik heb een nieuwe gehaald want komende week 1e School Examens pff..

    ik zie je in de herfstvakantiee, heb er nu al zin in! X

  • 16 Oktober 2011 - 17:42

    Papa:

    Hoi Karin,
    Ja wij zien er ook naar uit om te zien hoe het daar allemaal is. We hebben natuurlijk al veel gelezen, maar het is toch leuk om alles met eigen ogen te zien en vooral jou in levende lijve weer te zien want dat is toch anders dan op msn en skype. Wat ik niet hoef te zien is al die feesttenten, die tijd hebben we gehad, en zo tussen de regels door denk ik te lezen dat je zelf ook wel eens vaker een avondje thuis wil blijven omdat je het anders niet volhoudt. Ik... of wij hebben nog wel wat foto's te goed die je vanmiddag nog op msn beloofd had van de Arc de Triomph. Natuurlijk zijn andere foto's ook welkom bowlen bv lijkt me wel leuk te zien of die garnalen aan je tenen.... We gaan je volgende week in elk geval zien, leuk dat Iris ook mee kon komen. Moeten we nog even afspreken hoe we dat volgende week doen en hoeveel hutkoffers ze mee wil nemen voor die paar dagen...
    Groetjes, nog veel plezier en tot binnenkort! xxx papsie

  • 23 Oktober 2011 - 18:37

    Yolanda:

    Hoi Karin,
    Ik heb net al je verslagen gelezen en zie dat je het goed naar je zin hebt. Vanmiddag was ik even op de camping en om Iris een goede reis te wensen. En voor jullie allemaal natuurlijk .... heeeel veel plezier en ik weet zeker dat het een keileuke, gezellige herfstvakantie wordt. Groetjes Yolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 31901

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: