Al één maand in Montpellier - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Al één maand in Montpellier - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Al één maand in Montpellier

Door: karinvandentillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

25 September 2011 | Frankrijk, Montpellier

Het gaat nog steeds goed met me hier in Montpellier! Ik begin nu steeds meer Frans te praten ookal is het allemaal nog lastig, maar met de Franse studenten uit m’n klas praat ik wel Frans. Af en toe een beetje Engels maar daar zijn zij weer wat slechter in. Ook op school gaat het redelijk, ik kan de lessen in grote lijnen volgen maar om tegelijkertijd aantekeningen te maken is soms lastig. Er zijn een paar docenten die werken met PowerPoint of die op het bord meeschrijven, maar er is een docent en die dicteert gewoon hele zinnen. En dat werkt echt nog totaal niet voor mij. Maar de studenten hier zijn heel aardig, ze willen je echt overal bij helpen. Je kunt met vragen terecht tijdens de les, je mag hun aantekeningen inzien dus dat is echt super fijn.
Ik heb eigenlijk geen heel groot nieuws over de afgelopen dagen. Het stappen bevalt hier nog steeds prima. Vrijdagavond ben ik naar een beachparty gegaan, viel wel een beetje tegen want er was geen muziek en het was gewoon kei donker, op één kampvuurtje na. Er is een tijdje op een gitaar gespeeld wat wel weer een leuke sfeer geeft maar ik had er meer van verwacht eigenlijk. Het was wel een gezellige avond geweest hoor, weer nieuwe studenten leren kennen uit Spanje, Slovenië en Frankrijk.
Oh ja ik ben afgelopen week weer naar de Géant Casino geweest, een hypermarché, waar ze echt alles hebben, van lucifers, pannen, kleding, cosmetica, gereedschap tot eten en drinken. En daar hebben we weer een hele boodschappenkar volgeladen voor super weinig geld. We hebben er ook een strijkijzer gekocht voor 15 euro, want er zaten nu zo veel kreukels in overal. En ik had een reisstrijkijzer meegekregen maar helaas past die hier niet in het stopcontact, er zit nog zo’n extra pinnetje in de stopcontacten hier. En we hadden gekeken naar een verlengdoos maar ook daarin zaten die pinnetjes. En ook zijn we bij de Ikea langsgeweest en daar hadden we onder andere een blikopener, kurkentrekker, snijmesjes en een inklapbaar wasrek gekocht zodat we onze kleren op kunnen hangen na het wassen.
Het is trouwens nu officieel een maand geleden dat ik ben vertrokken uit Nederland! Echt heel raar. Ik heb het idee dat de afgelopen maand snel voorbij is gegaan, voelt dat voor jullie ook zo? Ik kijk en lees trouwens af en toe wel is jullie verhaaltjes in m’n boekje dat ik van Iris heb gehad, dat is wel heel leuk om te lezen! Dit was het even voor nu, ik kom snel weer met een verhaaltje! X Karin

• 25 September 2011 - 09:59

Linda.:

Bilnaaattiee:D

wow, al een maand geleden dat je bent vertrokken echt niet leuk. je hebt wel al 1/5 deel van de tijd daar erop zitten ongeveer dan hihi. wel leuk dat je soms onze verhaaltjes doorleest in iris haar boekje, het was echt een leuk ideetje van haar om dat te doen.
    die tweede foto van jou is echt grappig haha. maar ik ga een hollandse tosti eten en ik hoop echt dat we in de herfstvakantie een keertje langs kunnen komen daar :)

kus xx

• 25 September 2011 - 10:06

Norbert:

hallo daar mooie dat alles zo goed gaat daar ,hier is alles oke macy is geslaagd voor zwemmen dus die zal nog wel een keertje mee krijgen naar het strandje maar dat lukt jou wel.
    de groetjes en een knuffel van tonny en mij doei.

• 25 September 2011 - 18:28

Papa:

Hoi Karin
    Leuk weer wat te horen. Ja de tijd gaat erg snel en ik heb eerlijk gezegd ook niet in de gaten dat je al een hele maand weg bent. Toch mis ik je wel al een beetje... maar als ik je op skype heb gezien en gehoord weet eik telkens weer dat je het goed maakt.
    Fijn dat je andere klasgenoten behulpzaam zijn met de studie. Samen met z'n allen gaan jullie het zeker redden. Zoals het er nu uitziet komen we de herfst naar frankrijk, ik heb vrij gekregen dus dat zit wel goed. Ook Iris nog vragen of ze meewil. Nou leer ze, en maak genoeg plezier daarzo. Groetjes papa.

• 27 September 2011 - 18:26

Trudy:

Hoi Karin,
    Ik vind het hartstikke leuk om al je verhalen te lezen. Zo te zien ben je al helemaal gewend daar. Gelukkig maar hoor. En nou is het echte werk dus begonnen!!!
    Fijn ook dat iedereen behulpzaam is, samen leren en samen plezier maken.
    Groetjes, Karin, ook van Ed,
    Trudy