Reisverslag 6 - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu Reisverslag 6 - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

Reisverslag 6

Door: karinvandentillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

20 September 2011 | Frankrijk, Montpellier

Hoihoi! Mijn laatste reisverslag is precies een week geleden en toen schreef ik dat we die avond Sophie’s verjaardag zouden vieren. Nou dat feestje was geslaagd! Eerst gezellig in het parkje gezeten en daarna verder gefeest in Panama. Helaas moest ik dinsdag om kwart voor 7 weer opstaan dus ik had maar weinig slaap kunnen pakken. Ik heb 2,5 uur les gehad die dag en ben daarna met Sophie de stad ingegaan om te lunchen en te shoppen. Heb toen heel wat leuke kleren gevonden en een paar schoenen. Na het shoppen hebben we nog even wat boodschappen gedaan en hebben toen heel lekker gekookt. Aardappeltjes met gebakken aubergine en courgette, en Sophie had heerlijke saus erbij gemaakt. Na het eten zijn we naar buiten gegaan om wat te drinken met de groep om vervolgens weer te feesten, dit keer in le point zero. Ook dat was gezellig, misschien wel iets te gezellig want dit betekende 6 uurtjes slaap op 2 nachten.. Ik had me ook wat verslapen die woensdag, maar gelukkig kun je hier gemakkelijk wisselen van lessen. Elke les wordt 4x op een dag gegeven en je bent wel geplaatst in een groep maar het is geen probleem om te wisselen voor de meeste docenten. Ik heb die woensdag een les Informatica gehad en dat ging èèecht nergens over. Eerst werden alle onderdelen van de computer uitgebreid behandeld met tekening en al, en daarna vertelde de docent ons dat we informatie konden opslaan op de computer. Heel handig want je kunt dus de naam van je hond, het kentekenplaatnummer van je auto en dergelijke op je computer zetten en dat onthoudt ie dan. Jaahaaaa. Nou dit vak heb ik dus besloten te laten vallen, en in plaats daarvan ga ik Duits volgen. Ook Duits is hier niet op zo’n hoog niveau en omdat ik examen in dit vak heb gedaan moet me dit als het goed is gewoon lukken. Woensdagavond heb ik verder niets meer gedaan, gewoon een rustig avondje.
Donderdag en vrijdag waren allebei lange dagen. De lessen begonnen om 8:15 uur en had dan les tot ergens vroeg in de middag en moest dan ’s avonds van 17:30 tot 19:30 uur nog de Franse cursus volgen. Tot nu toe is alleen ons niveau getest op de verschillende gebieden, maar vanaf deze week zullen we waarschijnlijk beginnen met de echte cursuslessen.
Vrijdag was Helen jarig, een meisje dat op dezelfde campus woont, en natuurlijk zijn we dat ook gaan vieren. Het was weer heeeeel gezellig en kwam rond kwart voor 6 in de ochtend thuis. Eerst hebben op Voie Domitienne gezeten met een hele groep en rond 1 uur waren we denk ik in de stad aangekomen. We zijn weer naar Panama gegaan die avond.
De zaterdag was een rustig dagje, eerst lekker geslapen en ’s avonds rond 9 uur pas weer in de buitenlucht geweest. We zijn met de auto naar Nîmes gereden, een half uurtje/40 minuten hier vandaan. Er was daar een soort Spaans festival, zag er wel heel gezellig uit allemaal en een mooie stad! Zondag heb ik eeeeeindelijk de was gedaan haha, voor het eerst na drie weken. Het moest want bijna al m’n korte kleren zaten in de was. Ik zal een foto plaatsen dan kunnen jullie zien hoe m’n kamer er aan toe was. Alles was bedekt en overal lagen kleren. Zondagavond zijn we met z’n zessen naar de bioscoop gegaan, met twee jongens uit Noorwegen, een meisje uit Oostenrijk en een meisje uit Finland. We zijn naar Friends with benefits gegaan, heel leuke grappige film! Hij was Engels gesproken en Frans ondertiteld, gelukkig haha!
Maandag was het weer tijd voor school en heb ik les gehad tot half 4. En toen ik thuis kwam en m’n post ging halen zat er een supersuperlief cadeautje tussen van Iris! Echt heel leuk, een boekje waarin ze een heleboel lieve leuke mensen in had laten schrijven.
In de avond ben ik met Duitse, Belgische, Spaanse en Nederlandse vrienden en vriendinnen naar het park gegaan om wat te drinken. Het plan was om daarna nog te gaan stappen maar ik heb de laatste tram naar huis gepakt omdat ik vandaag, dinsdag, gewoon naar school moest om 8:15 uur. Voor vandaag heb ik m’n schooldag er al weer opzitten en zit ik nu even op m’n kamertje wat te eten. Vanavond ga ik naar le point zero want daar is weer een erasmusfeest en verder heb ik nog geen plannen voor vandaag! Ik hou het hierbij voor nu en laat snel weer wat van me horen! Ik zal ook wat foto’s toevoegen :) Liefs xxx

  • 20 September 2011 - 13:11

    Linda:

    karin toch alweer shoppen hahaha. en dat lekker koken hea, ga je dat ook voor ons doen als wij in de herfstvakantie op bezoek komen dan kan je iets lekker frans voor ons koken hihi. Informatica kan daar wel makkelijk zijn maar dat gaat idd echt nergens over xd bij ons is t 10x zo moeilijk dus wees blij dat t zo makkelijk is en duits komt wel goed als dat ook zo'n minder niveau is! (:
    vandaag zei engels leraar ook dat hij het knap vond dat een franse meneer op BBC redelijk engels kon uitspreken en hij geloofde mij zeker dat jij brugklas Havo-niveau les kreeg whaha
    het ging erover dat jongeren in Frankrijk steeds meer zuipe haha, die film die jullie hebben gezien op de bioscoop daar was gister in de pauze van gtst nog een reclame van geweest. wel toevallig vond ik
    dat boekje van iris was ook een supersuperlief idee en zo heb je toch nog een stukje van de camping op je kamertje liggen
    wel leuk dat er veel mensen met verschillende talen daar wonen, dan leer je toch nog meer dan alleen frans.
    veel plezier nog daaro en ik spreek je snell! xxx

  • 20 September 2011 - 13:32

    Iris:

    hahaha, kijk zo begin je je tenminste een beetje thuis te voelen, gewoon een kamer vol rotzooi, net als in Veghel hahaha!

  • 20 September 2011 - 13:33

    Iris:

    Maar wel weer een hoop gedaan ondertussen, leuk om weer een reisverslag te lezen ! Ik hoop je snel weer eventjes te spreken via skype, eventje gezellig bijkletsen hihi!

    Dikke knuffel!

  • 20 September 2011 - 16:12

    Paps:

    Hééé, die Karin,

    Goed van je dat je tussen het feesten door toch nog tijd vrij kon maken om de was te doen. Weet je ik print jouw verslagen zodat de opa's en oma die kan lezen, maar ik weet niet of ik die foto's van die rotzooi in je kamer wel kan laten zien. Ik denk dat oma, die soms wel eens op vakantie gaat, dan zo in Montpellier staat om te wassen en te strijken. Ik denk wel dat Iris helemaal gelijk heeft en dat je jezelf al thuis begint te voelen....
    Ik wist trouwens niet dat je ook al een hond had gekocht daarzo!!.
    Hopelijk ga je daar ook nog iets leren want volgens mij geven ze een Erasmusbeurs niet vanuit de overheid om 5 maanden vakantie te vieren en een studie te volgen hoe het eraan toegaat in al die franse disco's.
    Nog veel plezier dus en LEER ZE!
    XXX Papsie.

  • 20 September 2011 - 18:46

    Monique:

    Nou ik zie wel dat je aan het studenten leventje gewend bent.
    Veel feesten en laat naar bed. Maar je hebt het wel naar je zin en dat is het belangrijkste.
    Nog veel plezier. Groetjes uit volkel

  • 20 September 2011 - 18:46

    Monique :

    Oh ja zie wel een paar leuke jongens op de foto ha ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 31911

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: