School is begonnen. - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu School is begonnen. - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Karin Tillaard - WaarBenJij.nu

School is begonnen.

Door: karinvandentillaard

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 September 2011 | Frankrijk, Montpellier

Hoi allemaal! Daar ben ik weer met een reisverslag. Het gaat nog steeds allemaal goed hier en heb het nog steeds naar m'n zin! Ik heb de afgelopen dagen nog genoten en gebruik gemaakt van de vrije tijd die ik had en ben dus nog volop naar 't strand geweest en gaan stappen. Het is nog steeds super lekker weer hier, vandaag is het wel echt heel erg warm ik denk wel rond de 35 graden. Dat gaat wel een beetje te ver maar ik ben blij dat hier het zonnetje schijnt.
Woensdag ben ik tot in de avond naar het strand geweest en daarna gewoon rustig thuisgebleven. De volgende ochtend had ik twee afspraken op school maar die heb ik allebei gemist. Ik was met Raissa en Sophie en we zijn dus naar Université Montpellier II gegaan omdat onze coördinator in Nederland ons vertelde dat we daar op school zaten maar we zaten daar dus verkeerd. Toen zijn we naar Université III gestuurd omdat ze daar de gebouwen wel nummerde met letters, en op Université II nummerde ze met getallen. Maar ook op Université III zaten we niet goed want wij waren op zoek naar gebouw K, en daar telde de gebouwen maar tot I. Dus vanuit daar waren we weer terug gestuurd en uiteindelijk na twee uur rondlopen en zoeken werd ons verteld dat we naar een hele andere locatie moesten. Ik zit dus op IUT Montpellier en volg daar mijn lessen in plaats van Université Montpellier II haha, handig dat ik daar zo snel achter ben gekomen.
Omdat ik de afspraken had gemist was er een nieuwe afspraak gepland voor de volgende dag. Dus zijn we vrijdag met z'n drieën weer terug gegaan en hebben toen de inschrijving en dergelijke geregeld. Daarna ben ik naar het strand gegaan en 's avonds zijn we weer met ze alle gaan stappen. Eerst naar Les Estivales, het festival van de wijn, en daarna zijn we naar Antirouille gegaan.
Zaterdag kwam ik pas rond 3 uur in de middag op gang, heb toen niet veel gedaan tot 's avonds na het eten. 's Avonds zijn we naar Le Pleine Lune geweest, een club waar elke avond live muziek wordt gemaakt, en daarna naar Le point zero.
Zondagochtend ben ik met Sophie naar de markt geweest in Mosson om een fiets te zoeken. Het is nu een klein halfuurtje lopen naar school dus we wilde graag een fiets, maar helaas hadden we die niet gevonden. Het was ook een hele aparte markt, ik weet niet of dat het zo is maar het lijkt alsof heel veel spullen zijn gestolen. Toen zijn we in de middag naar het strand geweest tot half 7 's avonds, hebben thuis lekker gekookt. Aardappelpuree met appelmoes, vissticks en erwtjes. En 's avonds ben ik thuisgebleven omdat maandag, vandaag dus, de school begon.
Ik heb vandaag een les Engels gehad en een les Negociation, dat is eigenlijk gewoon Marketing. En de les Marketing was redelijk te volgen in het Frans. Het is lastig om je constant te concentreren omdat je de hele tijd bezig moet blijven met vertalen, maar het lukte opzich wel. En de Engelse lessen hier zijn echt een grap. Het niveau is ongeveer brugklas havo, dus waarschijnlijk hoef ik me hier niet zo druk te maken over mijn Engels. Vandaag werden de getallen behandeld, en hebben we moeten oefenen met het uitspreken van bijvoorbeeld 64.845 dusss dat is wel heel apart. En nu is het avond en vanavond gaan we party'en voor Sophie's birthdayyyy!
Tot snellll xxx

  • 12 September 2011 - 18:06

    Linda:

    kaattiee!

    hoezo ga je 2 afspraken voor school missen waren ze niet belangrijk ofzo haha. feliciteer Sophie van mij, en ik dacht dat je mij dan wel les kon geven Engels als je terugkwam maar dan krijg ik burgklasbijles hihi.
    ik ben nu gtst aant kijken ik houd je nog wel op de hoogte van vandaag en vrijdag en de komende dagen (; spreek je snell weer xxx

  • 12 September 2011 - 18:08

    Tante Monique:

    Nou je hebt het daar wel naar je zin.
    Lekker weer, stappen, oh ja en ook nog school.
    Blijf er lekker van genieten.
    Heeeel veel groetjes uit VOLKEL

  • 12 September 2011 - 19:11

    Frans En Maud:

    Hey Karina

    Dat gaat goed zo daar. De concentratie komt vanzelf. Dat gaat na iedere feestavond steeds beter .

    Die fiets komen we wel even brengen. Bert heeft er nog een paar staan en die krijgt ze toch niet verkocht. Dat weer staat ons ook wel aan daar!

    Goed om te lezen dat jullie het goed naar je zin hebben daar. Veel plezier nog!

  • 12 September 2011 - 19:38

    Gijs:

    Haha wat een grap dat zoeken naar je school, gefeliciteerd met sophie! Was ik maar een Fransman dan hoefde ik me ook niet zo druk te maken over me Engels :) maar ik spreek je nu regelmatig, dus heeeeeel veeeeeeeel leerse en weer tot snel! xxx

  • 13 September 2011 - 12:10

    Rob En Peggy:

    Hoi Karin,

    Wat maken jullie toch veel mee in het verre Frankrijk, wel erg leuk om te lezen. Wij zijn best wel een beetje jaloers op dat mooie weer en de zee,
    maarja wij doen het wel met de beekse bergen. (ook erg gezellig hoor).
    Zet eens wat foto's van jezelf op de site, dan kunnen je mooie kleurtje eens zien. (is maar een geintje hoor).
    Maar het zou wel leuk zijn.
    Nou geniet er nog maar van, en niet teveel wijntjes drinken he!!!!!!!!!!
    O ja Karin nog bedankt voor de lieve kaart van Fleur.

    Heel veel groetjes en XXXXXXjes van ons allemaal.

    Bart, Gijs, Fleur, Rob en Peggy en een poot van Kwibus

  • 13 September 2011 - 16:03

    Mama:

    Hey Karin,

    Feliciteer Sophie nog ook al is het een dag te laat :s
    Papa heeft vrij gevraagd in de herfstvakantie dus dan zullen we vast wel jou kant uitkomen. Nog even de bevestiging afwachten en rondneuzen waar we kunnen logeren. Even komen kijken waar je nu zoal ronddwaalt.
    xxx mama

  • 13 September 2011 - 16:05

    Paps:

    Haaaa die Karin!
    Ik hoorde gisteravond van Linda dat je alweer een reisverslag had gemaakt. Ik had wel skype en msn een tijdje aangehad maar niet aan je site gedacht.
    Leuk al dat feesten... ik heb nog even gegoogeled op Les Estivales, waar een filmpje opstond van 2010. Lijkt me wel gezellig daar met eten, dans, lifemuziek, mooie verlichte fontein en natuurlijk niet te vergeten de wijn..... Ook dat plein Lune ziet er heel gezellig uit, ik snap wel dat je het daar naar je zin hebt. Het zal nu allemaal wel wat minder worden nu de school begonnen is, als je tenminste de school nog kan vinden tussen al die kroegen, stranden en feesttenten. Nou, nog veel plezier daar en zie of hoor je binnenkort wel weer op internet.
    Groetjes XXX Papsie

  • 13 September 2011 - 17:52

    BERT EN TONNY:

    HALLO DAAR ZO TE HOREN IS HET DAAR WEL VOL TE HOUDEN MET AL DAT FEESTEN.
    MAAR NU GAAT HET ECHT BEGINNEN WE HOPEN DATJE HET NET ZO LEUK GAAT VINDEN ZO ALS DE AFGELOPEN WEKEN MAAR JOU KENNENDE GAAT DAT WEL LUKKEN.
    NOU DE GROETJES VAN ONS UIT VEGHEL XXXXDOEI

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 22 Aug. 2011
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 31898

Voorgaande reizen:

01 Maart 2017 - 27 Mei 2017

Master Thesis in Zuid-Afrika

09 September 2012 - 31 Januari 2013

Stage in Valencia

25 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Studeren in Montpellier

Landen bezocht: